Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 120EĞİTİM FELSEFESİ2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı eğitim psikolojisinin bölümleri ve alanları, eğitim epistomolojisi, aksiyolojisi ve mantığı, Türk devriminin ardından Türk eğitim politikalarını etkileyen felsefi akınlar hakkında öğrencilere bilgi sunmaktır. .
Ders İçeriği Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk), eğitim felsefesi akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık), eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri, eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir.
2Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir.
3Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir.
4Temel ve eğitim felsefelerini analiz edebilecektir.
5Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001222344213  11 434
ÖK 0022 13442223   4244
ÖK 003222  4  2  11 114
ÖK 0042 14442       1  
ÖK 0052223 42 2 311 114
Ara Toplam1068131220839333349916
Katkı21232421211111223

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1SUNA ÇÖĞMEN
Detay 2018-2019 Bahar1ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2017-2018 Bahar1ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2017-2018 Bahar2ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2016-2017 Bahar3ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2016-2017 Bahar4ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2015-2016 Bahar3ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2015-2016 Bahar4ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2014-2015 Bahar3HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2014-2015 Bahar4ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2013-2014 Bahar1ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2013-2014 Bahar2ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2012-2013 Bahar3VEYSEL AKSOY
Detay 2012-2013 Bahar4VEYSEL AKSOY
Detay 2011-2012 Bahar3VEYSEL AKSOY
Detay 2011-2012 Bahar4VEYSEL AKSOY
Detay 2010-2011 Bahar3HASRET KÖKTEN
Detay 2009-2010 Bahar3HASRET KÖKTEN
Detay 2008-2009 Bahar1HASRET KÖKTEN
Detay 2008-2009 Bahar2HASRET KÖKTEN
Detay 2007-2008 Bahar1HASRET KÖKTEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 120 EĞİTİM FELSEFESİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇÖĞMEN sunadem@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı eğitim psikolojisinin bölümleri ve alanları, eğitim epistomolojisi, aksiyolojisi ve mantığı, Türk devriminin ardından Türk eğitim politikalarını etkileyen felsefi akınlar hakkında öğrencilere bilgi sunmaktır. .
İçerik Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk), eğitim felsefesi akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık), eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri, eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı, felsefe ile ilgili kavramlar
2 Felsefe ile ilgili temel kavramlar, felsefe-bilim ilişkisi, felsefenin alanları (epistemoloji, aksiyoloji, ontoloji, mantık)
3 Felsefe ile ilgili temel kavramlar, felsefenin alanları (epistemoloji, aksiyoloji, ontoloji, mantık)
4 Eğitimin tanımı, felsefenin eğitim üzerine etkileri, eğitim felsefesi kavramı ve önemi
5 İdealizm, Realizm, Sokrates, Platon, Aristoteles
6 Daimici eğitim felsefesi, Esasici eğitim felsefesi
7 Rousseau ve Natüralizm, Natüralist Eğitim Felsefesi, Emile
8 Pragmatizm, John Dewey, İlerlemecilik
9 Varoluşçuluk, Hümanizm, Eğitimde Yeni Arayışlar
10 Yeniden Kurmacılık, Küreselleşme, Yapılandırmacılık
11 Eleştirel Eğitim, Alternatif eğitim
12 Türkiye'de eğitim felsefesi çalışmaları
13 Batı dışı felsefi akımlar ve eğitim ilişkisi
14 Öğretmenlik mesleği ve eğitim felsefesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları