Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 114KAYNAK TARAMA VE RAPOR1 + 22. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu kursun amacı bilimsel bir ürün meydana getirebilmek için gerekli ilk süreç olan kaynak tarama becerilerini geliştirme amacıyla kütüphaneyi etkin bir şekilde kullanabilme yeteneğinin kazandırılması , bulunan kaynakları olduğu gibi kabul etmek yerine eleştirel bir şekilde yaklaşabilme alışkanlığının geliştirilmesi ve araştırılmak istenen konu hakkında yeterli bilgi toplayarak bu bilgileri etkin bir şekilde bir araya getirerek bilimsel bir rapor haline getirebilme becerilerinin kazandırılmasıdır. .
Ders İçeriği Araştırmaya ilişkin temel kavramlar Araştırma aşamaları Problem ve hipotez seçimi Kütüphane kullanımı ve literatür taraması Araştırmada eleştirel düşünme: Örneklem seçimi, değişkenlerin kontrolu Araştırma desenleri ve geçerliliği tehdit eden unsurlar Araştırma raporu hazırlama .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimsel araştırma süreciyle ilgili temel kavramları tanımak.
2Bilimin, bilimsel yöntemin ve bilimsel araştırmanın önemini kavramak
3Bilimle ve bilimsel araştırmayla ilgili farklı kaynakları tanımak.
4Farklı kaynakları kullanarak alanyazın taraması yapmak.
5İlgili konu hakkında yeterli bilgi toplamak.
6Bu bilgileri etkin bir biçimde ve eleştirel bir bakış açısıyla bir araya getirmek.
7Rapor yazma ve hazırlama süreçleri hakkında bilgilenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001  4  54 3 53 4  5
ÖK 002  4  54 3 53 4  5
ÖK 003  4  54 3 53 4  5
ÖK 004  4  43 4 44 3  4
ÖK 005  3  3312 44 31 5
ÖK 006  4  54 3 44 4  4
ÖK 007  4  54 3 44 4  4
Ara Toplam  27  3226121 3125 261 32
Katkı00400540304404005

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)5210
Ödevler10110
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1SEVAL KULA KARTAL
Detay 2018-2019 Bahar1ÖZEN YILDIRIM
Detay 2017-2018 Bahar1EREN CAN AYBEK
Detay 2017-2018 Bahar2ÖMÜR KAYA KALKAN
Detay 2016-2017 Bahar3ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
Detay 2016-2017 Bahar4İBRAHİM TUNCEL
Detay 2015-2016 Bahar3AYSUN DOĞUTAŞ
Detay 2015-2016 Bahar4İBRAHİM TUNCEL
Detay 2014-2015 Bahar3AYSUN DOĞUTAŞ
Detay 2014-2015 Bahar4AYSUN DOĞUTAŞ
Detay 2013-2014 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2013-2014 Bahar4GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2012-2013 Bahar3AVŞAR ARDIÇ
Detay 2012-2013 Bahar4AVŞAR ARDIÇ
Detay 2011-2012 Bahar3AVŞAR ARDIÇ
Detay 2011-2012 Bahar4AVŞAR ARDIÇ
Detay 2010-2011 Bahar3AVŞAR ARDIÇ
Detay 2010-2011 Bahar4YÜCEL FİDAN
Detay 2009-2010 Bahar3KAZIM ÇELİK
Detay 2008-2009 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2008-2009 Bahar2İBRAHİM TUNCEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 114 KAYNAK TARAMA VE RAPOR 1 + 2 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SEVAL KULA KARTAL sevalk@pau.edu.tr EGT A0427 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu kursun amacı bilimsel bir ürün meydana getirebilmek için gerekli ilk süreç olan kaynak tarama becerilerini geliştirme amacıyla kütüphaneyi etkin bir şekilde kullanabilme yeteneğinin kazandırılması , bulunan kaynakları olduğu gibi kabul etmek yerine eleştirel bir şekilde yaklaşabilme alışkanlığının geliştirilmesi ve araştırılmak istenen konu hakkında yeterli bilgi toplayarak bu bilgileri etkin bir şekilde bir araya getirerek bilimsel bir rapor haline getirebilme becerilerinin kazandırılmasıdır. .
İçerik Araştırmaya ilişkin temel kavramlar Araştırma aşamaları Problem ve hipotez seçimi Kütüphane kullanımı ve literatür taraması Araştırmada eleştirel düşünme: Örneklem seçimi, değişkenlerin kontrolu Araştırma desenleri ve geçerliliği tehdit eden unsurlar Araştırma raporu hazırlama .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bilim ve İşlevleri
2 Bilimsel Araştırmalarda Etik
3 Bilimsel Yöntem ve Aşamaları
4 Araştırma Konusunun / Problemin Belirlenmesi - Araştırma Problemini Seçme Ölçütleri
5 Problem Cümlesi ve Alt amaçların yazımı
6 Kütüphane Tanıtımı Kaynaklar -Basılı Kaynaklar
7 Veri tabanları, İnternet
8 Rapor Yazma İçerik ve Biçim Aktarmalar (Alıntı Yapma)
9 Dolaylı alıntı yapma Metin İçi Alıntılarda Kaynak Gösterme Biçimi
10 Giriş (Problem Durumu) Kuramsal Çerçeve
11 Yazım Stilleri (APA) Kaynakça yazım kuralları
12 Yöntem Bölümü Bulgular ve Yorum Bölümü
13 Tartışma – Sonuç ve Öneriler Bölümü
14 Araştırma Raporlarının Değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ataöv, T. (2006). Bilimsel araştırma el kitabı. İstanbul: Alkım YayıneviTürkçe
Balcı, A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Türkçe
Day, R. A. (2001). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? (7. Baskı). (Çev. Aşkar-Altay, G.). Ankara: TÜBİTAK. Türkçe
Ertekin, C., Berker, N., Tolun, A., Ülkü, D. (2002). Bilimsel araştırmada etik ve sorunları. 06 Şubat 2009, http://www.tuba.gov.tr/yayin.php?id=7 Türkçe
Karasar, N. (2007). Araştırmalarda rapor hazırlama (14. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Türkçe
Kökdemir, D., Demirutku, K., Çırakoğlu, O. C., Işın, G., Muratoğlu, B., Yeniçeri, Z. (2004). Akademik yazım kuralları kitapçığı. 06 Şubat 2009, http://www.baskent.edu.tr/~nihatdag/akademik.pdf Türkçe
Şencan, H. (2006). Sosyal ve davranışsal bilimlerde bilimsel araştırma sürecinin temel ögeleri. İstanbul: Bilge Matbaacılık Türkçe
Yıldırım, C. (2000). Bilim felsefesi (7. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları