Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 105SOSYOLOJİYE GİRİŞ2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı 1. Bu derste öğrencilere sosyolojinin tanımı, ele aldığı konular, kullandığı araştırma yöntemleri ve temel sosyoloji yaklaşımları hakkında kavramsal bilgiler verilerek, onların birey, toplum, toplumsal yapı ve toplumsal değişim konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. 2. Genelde öğrencilere birey, toplum, toplumsal yapı ve toplumsal değişim konularında teorik ve pratik bilgileri vermeyi, özelde ise Türk toplumunun sosyal yapısının objektif bir analizi için öğrencilerin eleştirel düşünce ve yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. 3. Sonrada öğrencilere evrensel düzeydeki sosyolojik olay ve olguların nasıl değerlendirileceği konularında sistematik bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Toplumsal Bir Bilim Olarak Sosyoloji. Sosyolojinin Tanımı, Alanı, Sınırları ve Sosyolojide Metot. İnsan ve Toplum. Toplumsal Yapı, Statü, Rol ve Tabakalaşma. Toplumsal Bir Kurum Olarak Aile. Toplumsal Bir Kurum Olarak Eğitim. Toplumsal Davranış Kalıpları. Social Behavior Patterns. Toplumsal Hareketlilik ve Toplumsal Değişme. Bilgi Toplumu. Kültür ve Medeniyet. Toplumsal Bir Olgu Olarak Etnik Kültür. Toplumsal Bir Olgu Olarak Şiddet.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sosyolojinin ortaya çıkmasında rol oynayan faktörleri ayırt eder.
2Sosyal bilimler içinde sosyolojinin metodolojisini açıklar.
3Birey, toplum, toplumsal yapı ve toplumsal değişim konularını teorik ve pratik bilgilerle açıklar.
4Sosyal değişmenin mekanizmasını ve onu hazırlayan faktörleri sıralar.
5Türk toplumunun sosyal yapısını objektif olarak analiz eder.
6Ulusal ve küresel düzeydeki sosyal sorunları eleştirel bir bakış açısıyla ele alır.
7Ulusal ve küresel düzeydeki sosyal sorunlara uygun çözüm yolları önerir.
8Ulusal ve küresel düzeydeki toplumsal olay ve olguları sistematik bilgi ve becerilere dayanarak değerlendirir.
9Öğrenciler edindikleri bilgileri sınıf karşısında etkili bir şekilde sunarlar.
10Öğrenciler sosyal sorumluluk bilgi ve becerisi kazanarak grup çalışması yaparlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001         2       
ÖK 002     4     5     
ÖK 003     4  55 5 5  5
ÖK 004    4    5 5     
ÖK 005     54    5 5   
ÖK 006  33       5     
ÖK 007  33    4444     
ÖK 008  33 5   5 4     
ÖK 009     5   55      
ÖK 010     5   555     
Ara Toplam  994284 9311438 10  5
Katkı00110300131401001

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler248
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)155
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)122
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1AYSUN DOĞUTAŞ
Detay 2018-2019 Güz1AYSUN DOĞUTAŞ
Detay 2017-2018 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2017-2018 Güz4FEYYAZ KARACA
Detay 2016-2017 Güz3MEHMET MEDER
Detay 2015-2016 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2015-2016 Güz4FEYYAZ KARACA
Detay 2014-2015 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2014-2015 Güz4FEYYAZ KARACA
Detay 2013-2014 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2013-2014 Güz4FEYYAZ KARACA
Detay 2012-2013 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2012-2013 Güz4FEYYAZ KARACA
Detay 2011-2012 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2010-2011 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2009-2010 Güz1FEYYAZ KARACA
Detay 2008-2009 Güz1HASRET KÖKTEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 105 SOSYOLOJİYE GİRİŞ 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYSUN DOĞUTAŞ adogutas@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç 1. Bu derste öğrencilere sosyolojinin tanımı, ele aldığı konular, kullandığı araştırma yöntemleri ve temel sosyoloji yaklaşımları hakkında kavramsal bilgiler verilerek, onların birey, toplum, toplumsal yapı ve toplumsal değişim konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. 2. Genelde öğrencilere birey, toplum, toplumsal yapı ve toplumsal değişim konularında teorik ve pratik bilgileri vermeyi, özelde ise Türk toplumunun sosyal yapısının objektif bir analizi için öğrencilerin eleştirel düşünce ve yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. 3. Sonrada öğrencilere evrensel düzeydeki sosyolojik olay ve olguların nasıl değerlendirileceği konularında sistematik bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik Toplumsal Bir Bilim Olarak Sosyoloji. Sosyolojinin Tanımı, Alanı, Sınırları ve Sosyolojide Metot. İnsan ve Toplum. Toplumsal Yapı, Statü, Rol ve Tabakalaşma. Toplumsal Bir Kurum Olarak Aile. Toplumsal Bir Kurum Olarak Eğitim. Toplumsal Davranış Kalıpları. Social Behavior Patterns. Toplumsal Hareketlilik ve Toplumsal Değişme. Bilgi Toplumu. Kültür ve Medeniyet. Toplumsal Bir Olgu Olarak Etnik Kültür. Toplumsal Bir Olgu Olarak Şiddet.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve derse hakkında genel bilgiler.
2 Bilgi, bilimsel yöntem ve bilim; toplumsal bir bilim olarak sosyoloji
3 Sosyolojinin tanımı, alanı, sınırları ve sosyolojide metot
4 İnsan ve toplum
5 Toplumsal yapı, statü, rol ve tabakalaşma
6 Toplumsal bir kurum olarak aile
7 Toplumsal bir kurum olarak eğitim
8 Toplumsal davranış kalıpları
9 Ara sınav haftası
10 Toplumsal hareketlilik ve toplumsal değişme
11 Bilgi toplumu
12 Kültür ve medeniyet, yabancılaşma
13 Toplumsal bir olgu olarak etnik kültür; toplumsal bir olgu olarak şiddet
14 Dersin, öğrencilerin ve öğretim elemanının genel değerlendirmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Doğan, İsmail. 2010... 2013 Sosyoloji, Kavramlar ve Sorunlar. Pegem A Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Giddens, A. 2000. Sosyoloji, Yayina Hazırlayan: Hüseyin Özel-Cemal Güzel, Ayraç Yayınevi, AnkaraTürkçe
Sezal, İhsan. 2003. Sosyolojiye Giriş, Martı Kitap ve Yayınevi, Ankara.Türkçe
Fichter, Joseph. 2002. Sosyoloji Nedir, (Çev: Nilgün Çelebi), Anı Yayıncılık, Ankara.Türkçe
İçli, Gönül. 2002. Sosyolojiye Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları