Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 330REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME3 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, rehberlikte rehberlik program geliştirmenin temel ilke ve kavramlarını bilerek okul rehberlik programını planlayabilme ve zaman planı hazırlayabilme becerileri geliştirmektir.
Ders İçeriği Eğitim programlarına ilişkin temel kavramlar Rehberlikte program geliştirmede temel yaklaşımlar ve modeller Kapsamlı Okul PDR programının yapısı (içerik, yapısal unsurlar, program unsurları, süreçler, zaman planlaması, kaynaklar) Okul PDR programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları Hazırlanan okul PDR programlarının sunulması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim programına ilişkin temel kavramları (program, eğitim programı, plan-yıllık, ders, günlük- program, müfredat, öğretim programı, ders programı, örtük program, rehberlik programı, program geliştirme) açıklar
2Rehberlikte program geliştirmede temel yaklaşımları, modelleri ve etkili bir programın özelliklerini açıklar
3Kapsamlı rehberlik programı unsurlarını açıklar
4Kapsamlı rehberlik programını diğer modeller ile karşılaştırır
5Okul PDR programı hazırlama aşamalarını bilir
6Okullarda uygulanan rehberlik programını, program modelleri açısından tartışır
7Bir okul kapsamlı rehberlik programı zaman planlamasını hazırlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 002   43            
ÖK 003   43            
ÖK 004   43            
ÖK 005   43            
ÖK 006   43            
ÖK 007   44 2   4   2  
Ara Toplam   2419 2   4   2  
Katkı00033000001000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler2510
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2019-2020 Bahar3NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2019-2020 Bahar4NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2018-2019 Bahar1NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2018-2019 Bahar2NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2017-2018 Bahar1NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2017-2018 Bahar2NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2016-2017 Bahar3NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2016-2017 Bahar4NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2015-2016 Bahar3NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2015-2016 Bahar4NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2014-2015 Bahar3NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2014-2015 Bahar4NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2013-2014 Bahar1ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2013-2014 Bahar2ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2012-2013 Bahar3ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2012-2013 Bahar4ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2011-2012 Bahar3ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2011-2012 Bahar4ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2010-2011 Bahar3ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2010-2011 Bahar4NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2009-2010 Bahar3ASIM ÇİVİTCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 330 REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASIM ÇİVİTCİ acivitci@pau.edu.tr EGT A0414 EGT A0432-15 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, rehberlikte rehberlik program geliştirmenin temel ilke ve kavramlarını bilerek okul rehberlik programını planlayabilme ve zaman planı hazırlayabilme becerileri geliştirmektir.
İçerik Eğitim programlarına ilişkin temel kavramlar Rehberlikte program geliştirmede temel yaklaşımlar ve modeller Kapsamlı Okul PDR programının yapısı (içerik, yapısal unsurlar, program unsurları, süreçler, zaman planlaması, kaynaklar) Okul PDR programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları Hazırlanan okul PDR programlarının sunulması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim programlarına ilişkin temel kavramlar
2 Rehberlikte program geliştirmeye genel bakış, okul PDR modelleri
3 Kapsamlı okul PDR programı modelinin yapısı (İçerik, rehberlik ihtiyaçlarının belirlenmesi)
4 Kapsamlı okul PDR programı modelinin yapısı (Yapısal unsurlar program unsurları ve süreçler)
5 Kapsamlı okul PDR programı modelinin yapısı (Zaman planlaması, kaynaklar), kapsamlı okul PDR programı modelinin değerlendirilmesi
6 Okul PDR programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları
7 Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
8 Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
9 Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
10 Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
11 Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
12 Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
13 Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
14 Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Erkan, Serdar. (2011). Okul psikolojik danışma ve rehberlik programlarının hazırlanması, Pegem Akademi,Ankara.Türkçe
Nazlı, Serap.(2011). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Modeli,Anı yayınevi,Ankara.Türkçe
Erkan, Serdar. (2017). Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme. Pegem Akademi, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları