Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 332DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI3 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve DSM IV tanı ölçütleri; DSM IV tanı ölçütlerine göre çocuklarda görülen davranış bozuklukluları, müdahale yöntemleri ve klinik gözlem becerilerini kazandırmaktır. .
Ders İçeriği Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve DSM IV tanı ölçütleri; DSM IV tanı ölçütlerine göre erişkinlerde görülen davranış bozuklukluları, müdahale yöntemleri ve klinik gözlem. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Davranış bozukluklarının temel kavramlarını tanıyabilme.
2Tarihsel süreçte davranış bozukluklarının ele alınış şekillerini kavrayabilme.
3Davranış bozukluklarının konularını tanıyabilme.
4Psikolojik değerlendirme yapmanın ölçülerini kavrayabilme.
5Psikolojik değerlendirme aracılığıyla normal ve anormal davranışları tanıyabilme.
6Normal ve anormal davranışları Sınıflandırmada yaşanan güçlükleri tartışabilme.
7İnsanların davranışlarını normal ve anormal davranışlar çerçevesinde yorumlayabilme.
8Normal ve anormal davranışları değerlendirmede farklı kuramsal yaklaşımları kavrayabilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 00134               
ÖK 002                 
ÖK 003         1  22  1
ÖK 004     4 1   4     
ÖK 005     4           
ÖK 006     4           
ÖK 007    544 4  3    5
ÖK 008     4          5
Ara Toplam34  5204141 722  11
Katkı01001310100100001

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler2510
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1MURAT BALKIS
Detay 2020-2021 Bahar1MURAT BALKIS
Detay 2019-2020 Bahar3MURAT BALKIS
Detay 2019-2020 Bahar4MURAT BALKIS
Detay 2018-2019 Bahar1MURAT BALKIS
Detay 2018-2019 Bahar2MURAT BALKIS
Detay 2017-2018 Bahar1MURAT BALKIS
Detay 2017-2018 Bahar2MURAT BALKIS
Detay 2016-2017 Bahar3MURAT BALKIS
Detay 2016-2017 Bahar4MURAT BALKIS
Detay 2015-2016 Bahar3MURAT BALKIS
Detay 2015-2016 Bahar4MURAT BALKIS
Detay 2014-2015 Bahar3MURAT BALKIS
Detay 2014-2015 Bahar4MURAT BALKIS
Detay 2013-2014 Bahar1MURAT BALKIS
Detay 2013-2014 Bahar2MURAT BALKIS
Detay 2012-2013 Bahar3MURAT BALKIS
Detay 2012-2013 Bahar4MURAT BALKIS
Detay 2011-2012 Bahar3MURAT BALKIS
Detay 2011-2012 Bahar4MURAT BALKIS
Detay 2010-2011 Yaz1MURAT BALKIS
Detay 2010-2011 Bahar3MURAT BALKIS
Detay 2010-2011 Bahar4MURAT BALKIS
Detay 2009-2010 Yaz1MURAT BALKIS
Detay 2009-2010 Bahar3MURAT BALKIS


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 332 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MURAT BALKIS mbalkis@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğrencilere farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve DSM IV tanı ölçütleri; DSM IV tanı ölçütlerine göre çocuklarda görülen davranış bozuklukluları, müdahale yöntemleri ve klinik gözlem becerilerini kazandırmaktır. .
İçerik Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve DSM IV tanı ölçütleri; DSM IV tanı ölçütlerine göre erişkinlerde görülen davranış bozuklukluları, müdahale yöntemleri ve klinik gözlem. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Davranış Bozuklukları Psikolojine Bakış
2 Davranış Bozuklukları ile İlgili Temel Kavramlar
3 Davranış Bozuklukları ile İlgili Kuramlara Genel Bakış
4 Çocuk ve Ergen Gelişimine Genel Bakış
5 Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
6 Karşı Gelme Bozukluğu Davranış Bozukluğu
7 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Otistik Bozukluk, Asperger Bozukluğu, Rett Bozukluğu
8 Dışa Atım Bozuklukları Enürezis, Enkoprezis
9 Tik Bozuklukları Tourette bozukluğu ve diğer tik bozuklukları
10 Konuşma Bozuklukları Kekemelik
11 Ayrılık Kaygısı Bozukluğu
12 Anksiyete Bozuklukları
13 Duygudurum Bozuklukları
14 Yeme Bozuklukları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Mustafa ÖZEKES, Çocuklarda ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Nobel YayıneviTürkçe
Abnormal Child Psychology, 3rd Edition by Eric J. Marsh & David A.WolfeTürkçe
Mustafa ÖZEKES, Çocuklarda ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Nobel YayıneviTürkçe
Abnormal Child Psychology, 3rd Edition by Eric J. Marsh & David A.WolfeTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları