Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 5013GRUP PSİKOEĞİTİMİ2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, grup psikoeğitimi kavramını, grup psikoeğitiminin diğer grup türleri arasındaki yerini ve özelliklerini bilmek; grup psikoeğitim programının hazırlanması, psikoeğitim gruplarının oluşturulması ve yürütülmesi süreçlerini kavramaktır.
Ders İçeriği Psikoeğitim kavramı; grup psikoeğitiminin diğer grup türleri arasındaki yeri; grup psikoeğitiminin özellikleri; grup psikoeğitim programının konusu, genel amacı ve hedef kitlesinin belirlenmesi; grup psikoeğitim programının gerekçesi ve öneminin belirtilmesi; grup psikoeğitim programında amaçların belirlenmesi; grup psikoeğitim programında içeriğin yapılandırılması; grup psikoeğitiminin evreleri; grup psikoeğitiminde oturum aşamaları; grup psikoeğitiminde kullanılabilecek bazı teknikler; grup üyelerinin belirlenmesi; grup psikoeğitiminde liderlik; grupta terapötik faktörler; grup psikoeğitiminde üyelerde bazı sorunlu davranışlar; grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konular.
Ders Ön Koşul PDR 3014 GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Grup psikoeğitiminin diğer grup türleri arasındaki yerini ve önemini kavrama
2Grup psikoeğitiminin özelliklerini bilme
3Grup psikoeğitim programının konusu, genel amacı ve hedef kitlesinin nasıl belirleneceğini kavrama
4Grup psikoeğitim programının gerekçesi ve öneminin nasıl belirtileceğini kavrama
5Grup psikoeğitim programında amaçların nasıl belirleneceğini bilme
6Grup psikoeğitim programında içeriğin nasıl yapılandırılacağını kavrama
7Grup psikoeğitiminin evrelerini ve oturum aşamalarını bilme
8Grup psikoeğitiminde bazı tekniklerin nasıl kullanılabileceğini bilme
9Grup psikoeğitiminde grup üyelerinin nasıl belirleneceğini kavrama
10Grup psikoeğitiminde nasıl liderlik yapılacağını kavrama
11Gruptaki terapötik faktörlerin grup psikoeğitimindeki rolünü kavrama
12Grup psikoeğitiminde üyelerdeki bazı sorunlu davranışlarla nasıl başa çıkılabileceğini bilme
13Grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konuları kavrama

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 001                   
ÖK 002                   
ÖK 003                   
ÖK 004                   
ÖK 005                   
ÖK 006                   
ÖK 007                   
ÖK 008                   
ÖK 009                   
ÖK 010                   
ÖK 011                   
ÖK 012                   
ÖK 013                   
Ara Toplam                   
Katkı0000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12424
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12828
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ASIM ÇİVİTCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 5013 GRUP PSİKOEĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASIM ÇİVİTCİ acivitci@pau.edu.tr EGT A0432-14 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, grup psikoeğitimi kavramını, grup psikoeğitiminin diğer grup türleri arasındaki yerini ve özelliklerini bilmek; grup psikoeğitim programının hazırlanması, psikoeğitim gruplarının oluşturulması ve yürütülmesi süreçlerini kavramaktır.
İçerik Psikoeğitim kavramı; grup psikoeğitiminin diğer grup türleri arasındaki yeri; grup psikoeğitiminin özellikleri; grup psikoeğitim programının konusu, genel amacı ve hedef kitlesinin belirlenmesi; grup psikoeğitim programının gerekçesi ve öneminin belirtilmesi; grup psikoeğitim programında amaçların belirlenmesi; grup psikoeğitim programında içeriğin yapılandırılması; grup psikoeğitiminin evreleri; grup psikoeğitiminde oturum aşamaları; grup psikoeğitiminde kullanılabilecek bazı teknikler; grup üyelerinin belirlenmesi; grup psikoeğitiminde liderlik; grupta terapötik faktörler; grup psikoeğitiminde üyelerde bazı sorunlu davranışlar; grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konular.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin işleyişine ilişkin açıklamalar, çalışma gruplarının oluşturulması, sunu takviminin belirlenmesi
2 Çalışma gruplarının grup psikoeğitim programı konularının belirlenmesi
3 Çalışma gruplarının grup psikoeğitim programı konularının değerlendirilmesi
4 1. çalışma grubunun grup psikoeğitim programı sunumu ve değerlendirilmesi
5 2. çalışma grubunun grup psikoeğitim programı sunumu ve değerlendirilmesi
6 3. çalışma grubunun grup psikoeğitim programı sunumu ve değerlendirilmesi
7 4. çalışma grubunun grup psikoeğitim programı sunumu ve değerlendirilmesi
8 5. çalışma grubunun grup psikoeğitim programı sunumu ve değerlendirilmesi
9 6. çalışma grubunun grup psikoeğitim programı sunumu ve değerlendirilmesi
10 7. çalışma grubunun grup psikoeğitim programı sunumu ve değerlendirilmesi
11 8. çalışma grubunun grup psikoeğitim programı sunumu ve değerlendirilmesi
12 9. çalışma grubunun grup psikoeğitim programı sunumu ve değerlendirilmesi
13 10. çalışma grubunun grup psikoeğitim programı sunumu ve değerlendirilmesi
14 Sunulan grup psikoeğitim programlarına ilişkin genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çivitci, A. (2020). Grup psikoeğitimi (3.baskı). Ankara: PegemTürkçe
Brown, N. (2018). Psikoeğitsel gruplar (2.baskı). Ankara: NobelTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları