Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 5003ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMÂLİ2 + 08. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramları, çocuk haklarını, kuramlarını ve modellerini bilmek, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkilerini kavramak, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasaları, çocuk istismarı ile ilgili araştırmaları takip etmek, terapötik yardım süreci, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programları geliştirmek amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar, çocuk hakları, kuramlar ve modeller, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, terapötik yardım süreci, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar, çocuk istismarı ile ilgili araştırmalar
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramları, çocuk haklarını, kuramlarını ve modellerini bilir.
2Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkilerini kavrar.
3Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar geliştirir.
4Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasaları bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 001                   
ÖK 002                   
ÖK 003                   
ÖK 004                   
Ara Toplam                   
Katkı0000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12424
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12828
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2022-2023 Bahar1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2021-2022 Bahar1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2020-2021 Bahar1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2020-2021 Güz1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2019-2020 Bahar1SEVGİ ÖZGÜNGÖR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 5003 ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMÂLİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SEVGİ ÖZGÜNGÖR sozgungor@pau.edu.tr EGT A0432-15 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramları, çocuk haklarını, kuramlarını ve modellerini bilmek, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkilerini kavramak, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasaları, çocuk istismarı ile ilgili araştırmaları takip etmek, terapötik yardım süreci, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programları geliştirmek amaçlanmaktadır.
İçerik Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar, çocuk hakları, kuramlar ve modeller, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, terapötik yardım süreci, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar, çocuk istismarı ile ilgili araştırmalar
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çocuk istismarı ve ihmali olgusu tanım ve ilgili tartışmalar
2 Tarih boyunca çocuk istismarı ve ihmali olgusu
3 Çocuk istismarı ve ihmali olgusunun dünyada ve Türkiye’de yaygınlığı, yasalar ve sorumluluklar
4 Çocuk istismarı ve ihmaline yönelik temel kuram ve yaklaşımlar (sosyal öğrenme, bağlanma, ekolojik kuram..)
5 Çocuk istismarı ve ihmali türleri: Fiziksel taciz ve ihmal (tanım, teşhis, yaygınlık, sonuçları, risk faktörleri)
6 Çocuk istismarı ve ihmali türleri: Duygusal taciz ve ihmal (tanım, teşhis, yaygınlık, sonuçları, risk faktörleri)
7 Çocuk istismarı ve ihmali türleri: Cinsel taciz (tanım, teşhis, yaygınlık, sonuçları, risk faktörleri)
8 Vize
9 Pedofil olgusu: tanım, risk faktörleri ve güncel tartışmalar
10 Çocuk istismar ve ihmali türleri: İhmal (tanım, teşhis, yaygınlık, sonuçları, risk faktörleri)
11 Diğer çocuk istismar türleri :Aile içi şiddet, akran şiddeti ve çocuk tüccarlığı
12 Çocuk istismarı ve ihmali durumunda atılması gereken temel adımlar
13 Çocuk istismarı ve ihmali önleme (kamu farkındalığına yönelik eylemler, ebeveyn eğitim programları ve okul temelli önleyici programlar)
14 Çocuk istismarı ve ihmal vakalarında etik ve danışanın kendini koruması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Oğuz Polat. (2007). Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı 1-2 Yayınevi :Seçkin Yayıncılık Cindy L. Miller-Perrin , Robin D. Perrin. (2012). Child Maltreatment: An Introduction Third Edition. Sage Yayınları. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları