Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 4008OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 22 + 68. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencileri çeşitli okul kademelerinde eğitsel, mesleki ve kişisel RPD etkinliklerini uygulamaları, test ve test dışı etkinliklerini uygulama ve yorumlamaları, grup rehberliği programları geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki eğitsel, mesleki ve kişisel/sosyal RPD etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması; çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Test ve test dışı teknikleri uygular.
2Uygulanan test ve test dışı teknikleri yorumlar.
3Çeşitli konularda grup rehberliği programları geliştirir.
4Geliştirilen grup rehberliği programını uygular.
5İlgili okul kademesindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve ihtiyaçlarını bilir.
6Grup rehberliği programı hazırlamada öğrencilerin ihtiyaçlarını ve gelişim özelliklerini dikkate alır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 001                   
ÖK 002                   
ÖK 003                   
ÖK 004                   
ÖK 005                   
ÖK 006                   
Ara Toplam                   
Katkı0000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10110
Ödevler22040
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11222
Sunum166
Alan Çalışması (Öğrenci)10770
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ERDİNÇ DURU
Detay 2023-2024 Bahar2NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2023-2024 Bahar3SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2023-2024 Bahar4NAZMİYE ÇİVİTCİ
Detay 2023-2024 Bahar5NECLA ACUN
Detay 2023-2024 Bahar6MURAT BALKIS
Detay 2023-2024 Bahar7ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2022-2023 Bahar1ERDİNÇ DURU
Detay 2022-2023 Bahar2SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2022-2023 Bahar3HÜLYA ŞAHİN BALTACI
Detay 2022-2023 Bahar4MURAT BALKIS
Detay 2022-2023 Bahar5AHU ARICIOĞLU
Detay 2022-2023 Bahar6ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2022-2023 Bahar7NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2021-2022 Bahar1ERDİNÇ DURU
Detay 2021-2022 Bahar2ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2021-2022 Bahar3NAZMİYE ÇİVİTCİ
Detay 2021-2022 Bahar4ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2021-2022 Bahar5NECLA ACUN
Detay 2021-2022 Bahar6SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2021-2022 Bahar7TURGUT TÜRKDOĞAN
Detay 2021-2022 Bahar8NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2021-2022 Bahar9MURAT BALKIS


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 4008 OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 2 2 + 6 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ERDİNÇ DURU eduru@pau.edu.tr EGT A0432-02 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç Bu dersin amacı öğrencileri çeşitli okul kademelerinde eğitsel, mesleki ve kişisel RPD etkinliklerini uygulamaları, test ve test dışı etkinliklerini uygulama ve yorumlamaları, grup rehberliği programları geliştirmelerini sağlamaktır.
İçerik Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki eğitsel, mesleki ve kişisel/sosyal RPD etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması; çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin işleyişine ilişkin bilgi verme ve gidilecek okulların açıklanması
2 Gözlem için gidilecek okulların tanıtılması(kuruluş tarihçesi, amaçları, örgüt yapısı, işleyiş biçimi, kuralları/ilkeleri, bölüm/birimleri, çalışanları, kurum içi ve yakın çevre koşulları, vs).
3 Gözlem için gidilecek okulların tanıtılması(kuruluş tarihçesi, amaçları, örgüt yapısı, işleyiş biçimi, kuralları/ilkeleri, bölüm/birimleri, çalışanları, kurum içi ve yakın çevre koşulları, vs).
4 Gözlem için bulunulan kurumdaki rehberlik ve psikolojik danışma servisinin tanınması (amaçları, yıllık çalışma programları, örgüt yapısı, çalışanları, içsel ve dışsal koşulları vs.) ve kurumdaki rehberlik anlayışının değerlendirilmesi.
5 Kurumdaki kişisel-sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin değerlendirilmesi.
6 Kişisel-sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini raporlaştırmak
7 Kurumdaki eğitsel rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin değerlendirmesi.
8 Eğitsel rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini raporlaştırmak
9 Kurumdaki mesleki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin değerlendirmesi.
10 Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini raporlaştırmak
11 Kurumdaki rehberlik servislerinin (psikolojik danışma, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, oryantasyon/alıştırma, müşavirlik/konsültasyon, yerleştirme, izleme ve değerlendirme, araştırma ve değerlendirme, çevre ve veli ile ilişkiler) etkinliğine ilişkin bilgi alma
12 Kurumda verilen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin genel değerlendirmesini yapma.
13 Kurumda verilen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin geliştirilmesine ilişkin gerçekçi önerilerde bulunma.
14 Genel olarak okullarda gözlem dersi kapsamında yapılan çalışmaları değerlendirme.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları