Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 3006SINIF YÖNETİMİ2 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Sınıf yönetimini bir yapı, sistem, süreç, öğretim ve disiplin açılarından incelemek. Etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmak. Sınıf yönetimi stratejilerine kritik bir bakış açısı getirebilmek için sınıf yönetimi sorunlarını incelemek. Etkili bir eğitim öğretim süreci sağlamada öğretmen-veli ilişkisinin önemi konusunda farkındalık yaratmak.
Ders İçeriği Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak.
2Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak.
3Motivasyon kuramlarını kavramak.
4Öğrencileri motive etme yollarını tartışabilemek ve uygulayabilmek.
5Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
6Sınıfta etkili iletişim süreci gerçekleştirmenin temel boyutlarını açıklayabilmek.
7Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışları için stratejiler geliştirmek.
8Davranış yönetiminin tüm boyutlarını analiz edebilmek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 007                   
ÖK 008                   
Ara Toplam                   
Katkı0000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar9KAZIM ÇELİK
Detay 2023-2024 Bahar10KAZIM ÇELİK
Detay 2022-2023 Yaz2FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2022-2023 Bahar9ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2022-2023 Bahar10ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2021-2022 Bahar7KAZIM ÇELİK
Detay 2020-2021 Bahar4FATMA ÇOBANOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 3006 SINIF YÖNETİMİ 2 + 0 9 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. KAZIM ÇELİK kcelik@pau.edu.tr EGT A0331-03 EGT A0432-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Sınıf yönetimini bir yapı, sistem, süreç, öğretim ve disiplin açılarından incelemek. Etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmak. Sınıf yönetimi stratejilerine kritik bir bakış açısı getirebilmek için sınıf yönetimi sorunlarını incelemek. Etkili bir eğitim öğretim süreci sağlamada öğretmen-veli ilişkisinin önemi konusunda farkındalık yaratmak.
İçerik Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma-Ders Planını Belirleme
2 Sınıf Yönetimine İlişkin Temel Kavramlar
3 Sınıf Yönetimini Etkileyen Etkenler
4 Sınıf Ortamının Fiziksel Özellikleri
5 Öğretimin Yönetimi
6 Sınıfta Zaman Yönetimi
7 Sınıfta Öğretmen Öğrenci İletişimi
8 Sınıf İlişki Düzenini Oluşturma
9 Sınıfta Güdüleme
10 Disiplin Oluşturma ve Kural Geliştirme
11 Sorun Davranışların Yönetimi
12 Özel Grupların Yönetimi
13 Okullarda Acil Durum Yönetimi
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kıran, H. Çelik, K. (2023). Etkili Sınıf Yönetimi (15. Baskı). Ankara: Anı yayıncılıkTürkçe
Başar, H. (2005). Sınıf Yönetimi. (12. Baskı). Anı YayıncılıkTürkçe
Güneş, F. (2016). Sınıf yönetimi: Yaklaşım ve modeller. Ankara: Pegem Akademi.Türkçe
Demirbolat, A. (2019). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.Türkçe
Ünal, S. ve Ada, S. (2000). Sınıf Yönetimi. İstanbul.Türkçe
Uğurlu, C.T. (2016). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.Türkçe
Kayabaşı, Y. (2009). Sınıf Yönetimi. Pegem Akademi, Ankara.Türkçe
Çalık, T. (2009). Sınıf Yönetimi. Pegem Akademi, Ankara.Türkçe
Aydın, A. (2000). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları.Türkçe
Erden, M. (2005). Sınıf yönetimi. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Türkçe
Celep, C. (2008). Sınıf yönetiminde kuram ve uygulama (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları