Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 3001DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI 12 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve DSM V tanı ölçütleri; DSM V tanı ölçütlerine göre çocuk ve ergenlerde görülen davranış bozuklukluları, müdahale yöntemleri ve klinik gözlem becerilerini kazandırmaktır
Ders İçeriği Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve DSM V tanı ölçütleri; DSM V tanı ölçütlerine göre çocuk ve ergenlerde görülen davranış bozuklukluları, müdahale yöntemleri ve klinik gözlem
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Davranış bozukluklarının temel kavramlarını tanıyabilme
2Tarihsel süreçte davranış bozukluklarının ele alınış şekillerini kavrayabilme.
3Davranış bozukluklarının konularını tanıyabilme.
4Psikolojik değerlendirme yapmanın ölçülerini kavrayabilme.
5Psikolojik değerlendirme aracılığıyla normal ve anormal davranışları tanıyabilme.
6Normal ve anormal davranışları Sınıflandırmada yaşanan güçlükleri tartışabilme
7İnsanların davranışlarını normal ve anormal davranışlar çerçevesinde yorumlayabilme
8Normal ve anormal davranışları değerlendirmede farklı kuramsal yaklaşımları kavrayabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 001                   
ÖK 002                   
ÖK 003                   
ÖK 004                   
ÖK 005                   
ÖK 006                   
ÖK 007                   
ÖK 008                   
Ara Toplam                   
Katkı0000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1MURAT BALKIS
Detay 2023-2024 Güz2MURAT BALKIS


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 3001 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI 1 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MURAT BALKIS mbalkis@pau.edu.tr EGT A0432-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğrencilere farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve DSM V tanı ölçütleri; DSM V tanı ölçütlerine göre çocuk ve ergenlerde görülen davranış bozuklukluları, müdahale yöntemleri ve klinik gözlem becerilerini kazandırmaktır
İçerik Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve DSM V tanı ölçütleri; DSM V tanı ölçütlerine göre çocuk ve ergenlerde görülen davranış bozuklukluları, müdahale yöntemleri ve klinik gözlem
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Davranış Bozuklukları Psikolojine Bakış
2 Davranış Bozuklukları ile İlgili Temel Kavramlar
3 Davranış Bozuklukları ile İlgili Kuramlara Genel Bakış
4 Çocuk ve Ergen Gelişimine Genel Bakış
5 Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
6 Karşı Gelme Bozukluğu Davranış Bozukluğu
7 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Otistik Bozukluk, Asperger Bozukluğu, Rett Bozukluğu
8 Dışa Atım Bozuklukları Enürezis, Enkoprezis
9 Tik Bozuklukları Tourette bozukluğu ve diğer tik bozuklukları
10 Konuşma Bozuklukları Kekemelik
11 Ayrılık Kaygısı Bozukluğu
12 Anksiyete Bozuklukları
13 Duygudurum Bozuklukları
14 Yeme Bozuklukları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Mustafa ÖZEKES, Çocuklarda ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Nobel YayıneviTürkçe
Abnormal Child Psychology, 3rd Edition by Eric J. Marsh & David A.WolfeTürkçe
Mustafa ÖZEKES, Çocuklarda ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Nobel YayıneviTürkçe
Abnormal Child Psychology, 3rd Edition by Eric J. Marsh & David A.WolfeTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları