Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 2002ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenme, bütün insan davranışlarının temelinde yatan en önemli psikolojik olgulardan birisidir. Bu yüzden bu dersin sonunda öğrencinin hem öğrenmeyi destekleyen öğrenme ortamları yaratabilmeleri hem de kendi davranışlarının nedenleri hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Aynı zamanda insan davranışı ve öğrenmenin oluşumuna neden olan karmaşık yapıyı kavramaları ve olaylara farklı ve eleştirel açıdan bakabilme becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
Ders İçeriği Bu kursun içeriği öğrenmenin ne olduğu ve bu süreci etkileyen temel süreçleri içermektedir. Bu amaçla öğrenme psikolojisi alanında öne sürülmüş başlıca kuramlar ele alınacaktır. Aynı zamanda, öğrenmenin doğası ve öğrenmeyi etkileyen faktörlere dayalı olarak optimal öğrenme ortamı ve koşulları hakkında öne sürülen temel kuram ve kuramcılar ele alınacaktır
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1klasik koşullama kuramı ve ilgili kavramları öğrenme ve günlük yaşamdaki yerini analiz edebilme
2edimsel koşullama kuramı ve ilgili kavramları öğrenme ve günlük yaşamdaki yerini analiz edebilme
3Thorndike'ın bağlaşımcılık kuramı ve ilgili kavramları öğrenme ve günlük yaşamdaki yerini analiz edebilme
4Bitişiklik kuramları (Watson ve Guthrie) ve ilgili kavramları öğrenme ve günlük yaşamdaki yerini analiz edebilme
5Tolman'ın işaret gestalt kuramı ve ilgili kavramları öğrenme ve günlük yaşamdaki yerini analiz edebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 001                   
ÖK 002                   
ÖK 003                   
ÖK 004                   
ÖK 005                   
Ara Toplam                   
Katkı0000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12424
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12828
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2023-2024 Güz2SEVGİ ÖZGÜNGÖR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 2002 ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SEVGİ ÖZGÜNGÖR sozgungor@pau.edu.tr EGT A0432-01 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Öğrenme, bütün insan davranışlarının temelinde yatan en önemli psikolojik olgulardan birisidir. Bu yüzden bu dersin sonunda öğrencinin hem öğrenmeyi destekleyen öğrenme ortamları yaratabilmeleri hem de kendi davranışlarının nedenleri hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Aynı zamanda insan davranışı ve öğrenmenin oluşumuna neden olan karmaşık yapıyı kavramaları ve olaylara farklı ve eleştirel açıdan bakabilme becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
İçerik Bu kursun içeriği öğrenmenin ne olduğu ve bu süreci etkileyen temel süreçleri içermektedir. Bu amaçla öğrenme psikolojisi alanında öne sürülmüş başlıca kuramlar ele alınacaktır. Aynı zamanda, öğrenmenin doğası ve öğrenmeyi etkileyen faktörlere dayalı olarak optimal öğrenme ortamı ve koşulları hakkında öne sürülen temel kuram ve kuramcılar ele alınacaktır
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 öğrenmenin tanıtımı, temel kavramlar
2 klasik koşullama
3 edimsel koşullama
4 Guthrie'nin Bitişiklik Kuramı
5 Watson
6 Thorndike
7 Sistematik Davranış Kuramı: Hull
8 Sistematik Davranış Kuramı:Hull
9 Tolman : İşaret Öğrenme
10 Sosyal Öğrenme Kuramı
11 Bruner
12 Gestalt
13 Öğrenmenein Fizyolojik Temelleri
14 Dönem sonu etkinlikleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Nuray Senemoğlu: Gelişim ve ÖğrenmeTürkçe
Nietzsche Ağladığında (İrving Yalom) Türkçe
Dinle Küçük Adam Wilhelm ReichTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları