Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 1005OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA 2 + 02. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, psikolojik danışma ve rehberliğin amaçları, ilkeleri, tarihçesi, çalışma alanları, ruh sağlığı alanındaki yerini bilmek; okul danışmanlığındaki temel yaklaşımlar, modeller ve hizmet alanlarını tanımaktır.
Ders İçeriği RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları; kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri (geleneksel ve gelişimsel), okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu, önleyici ve gelişimsel), geleneksel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri, geleneksel okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, gelişimsel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı), temel hizmetleri/müdahaleleri ve gelişimsel okul danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve ilkeleri, gelişimsel yaklaşımda yaşam becerileri eğitiminin önemi, pozitif genç gelişimi yaklaşımları ve önleyici yaklaşımda önleme düzeyleri (temel, ikinci ve üçüncü düzey).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Psikolojik danışma ve rehberliğin (PDR) amacı ve tanımını bilir
2Eğitim ve ruh sağlığı alanlarında PDR’nin yerini ve önemini kavrar
3Psikolojik danışma ve rehberliğin ilkelerini açıklar
4Psikolojik danışma ve rehberliğin tarihsel gelişimini özetler
5Psikolojik danışma ve rehberliğin hizmet alanlarını karşılaştırır
6Öğretim kademelerine göre psikolojik danışma ve rehberliğin nasıl farklılaştığını açıklar
7Eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik hizmetlerini açıklar
8Okullardaki PDR hizmet alanlarını açıklar
9Bireysel psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoterapi, grup psikoeğitimi, grup ve sınıf rehberliği kavramlarını ayırt eder
10Psikolojik danışma ve rehberlikte temel yaklaşım ve modelleri karşılaştırır
11Psikolojik danışma ve rehberlikteki örgütlenme yapısı ile personelin rol ve görevlerini bilir
12Psikolojik danışmanların rol ve fonksiyonlarını açıklar
13Psikolojik danışma ve rehberlikte mesleki etik ilkeleri kavrar
14Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki güncel sorunları tartışır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 0012              2   
ÖK 002               2   
ÖK 003               2   
ÖK 004               4   
ÖK 005               3   
ÖK 0062                  
ÖK 0073                  
ÖK 0083                  
ÖK 0093                  
ÖK 0103                  
ÖK 011             2     
ÖK 012            3      
ÖK 013           44      
ÖK 014            3  4   
Ara Toplam16          4102 17   
Katkı1000000000001001000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler13838
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2023-2024 Bahar2ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2022-2023 Bahar1ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2022-2023 Bahar2ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2021-2022 Bahar1ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2021-2022 Bahar2ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2020-2021 Bahar1ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2020-2021 Bahar2ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2019-2020 Bahar1ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2019-2020 Bahar2ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2018-2019 Bahar1ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2018-2019 Bahar2HÜLYA ŞAHİN BALTACI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 1005 OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASIM ÇİVİTCİ acivitci@pau.edu.tr EGT A0332-02 EGT A0432-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, psikolojik danışma ve rehberliğin amaçları, ilkeleri, tarihçesi, çalışma alanları, ruh sağlığı alanındaki yerini bilmek; okul danışmanlığındaki temel yaklaşımlar, modeller ve hizmet alanlarını tanımaktır.
İçerik RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları; kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri (geleneksel ve gelişimsel), okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu, önleyici ve gelişimsel), geleneksel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri, geleneksel okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, gelişimsel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı), temel hizmetleri/müdahaleleri ve gelişimsel okul danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve ilkeleri, gelişimsel yaklaşımda yaşam becerileri eğitiminin önemi, pozitif genç gelişimi yaklaşımları ve önleyici yaklaşımda önleme düzeyleri (temel, ikinci ve üçüncü düzey).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 PDR'nin Tanımı, Amacı, Kapsamı
2 Kendini gerçekleştirme
3 Psikolojik yardım meslekleri ve PDR
4 PDR'nin İlkeleri
5 PDR'de Yanlış Anlayışlar
6 PDR'nin Tarihçesi
7 PDR'deki Bazı Kavramların Sınıflandırılması (Problem alanlarına, temel işlevlerine, birey sayısına, öğretim kademelerine, hizmet alanlarına göre PDR)
8 Okul PDR Hizmet Alanları
9 PDR'de temel yaklaşımlar ve modeller
10 PDR'de Örgüt ve Personel
11 Psk.Danışman'ın rol ve fonksiyonları
12 PDR'de Meslek Etiği
13 PDR alt alanları
14 PDR'de Güncel Sorunlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kuzgun, Yıldız. (2009). Rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Nobel Türkçe
Can, Gürhan. (Editör). (2013). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: Pegem AkademiTürkçe
Gibson, R.L. ve Mitchell, M.H. (2016). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: NobelTürkçe
Schmidt , J.J. (2017). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: NobelTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları