Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 1001EĞİTİME GİRİŞ2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin hukuki, sosyal,kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
Ders İçeriği Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar.
2Eğitimin hukuki temellerini örneklendirir
3Eğitimin toplumsal temellerini açıklar.
4Eğitimin tarihsel temellerini açıklar
5Eğitimin politik temellerini açıklar.
6Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar
7Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar.
8Eğitim ile psikoloji arasındaki ilişkileri açıklar.
9Eğitim bilimlerinde araştırma yöntemleri açıklar.
10Öğretmenlik mesleğini analiz eder.
11Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 0014            4     
ÖK 002             4     
ÖK 003      3        1   
ÖK 004               1   
ÖK 005               1   
ÖK 006             3     
ÖK 007             3     
ÖK 008  3     3          
ÖK 009                  5
ÖK 010             1     
Ara Toplam4 3   3 3    15 3  5
Katkı0000000000000100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz15ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
Detay 2023-2024 Güz16ZEYNEP AYVAZ TUNCEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 1001 EĞİTİME GİRİŞ 2 + 0 15 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ZEYNEP AYVAZ TUNCEL zatuncel@pau.edu.tr EGT A0432-14 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin hukuki, sosyal,kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
İçerik Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders Tanıtımı Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
2 Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
3 Eğitimin Felsefi Temelleri
4 Eğitimin Psikolojik Temelleri
5 Eğitimin Sosyal, Ekonomik ve Hukuki Temelleri
6 Eğitimin Tarihsel Temelleri
7 Eğitim Sistemi ve Eğitimin İşlevleri
8 21 yüzyılda Eğitim Biliminde Yönelimler
9 Eğitim Biliminde Araştırma Yöntemleri
10 Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri
11 Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri
12 Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
13 Öğretmen Yetiştirme Alanında Yaklaşımlar, Uygulamalar ve Yönelimler
14 Öğretmen Yeterlilikleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Çağatay Özdemir, Pegem Akademi Yayını, Ankara, 2011. Türkçe
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Abdurrahman Tanrıöğen, Anı Yayıncılık, Ankara: 2010. Türkçe
Eğitimde Değişimin Yönetimi, İrfan Erdoğan, Pegem Akademi Yayını, Ankara: 2002. Türkçe
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Veysel Sönmez, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006.Türkçe
Demirel, Ö., Kaya, Z. (Ed.) (2010). Eğitim Bilimine Giriş (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Türkçe
Kıroğlu, K., Elma, C. (Ed.) (2009). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Türkçe
Küçükahmet, L. (2010). File lokantası. Özel menü: Eğitimde temel kavramlar. Ankara: Pegem Akademi Yay.Türkçe
Küçükahmet, L. (Ed.) (2009). Eğitim Bilimine Giriş (7. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Türkçe
Sönmez, V. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Tanrıöğen, A., Sarpkaya, R. (Ed.). (2009). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları