Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 4003REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME2 + 07. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin rehberlikte rehberlik program geliştirmenin temel ilke ve kavramlarını bilerek okul rehberlik programını planlayabilme ve zaman planı hazırlayabilme becerilerini geliştirmektir.
Ders İçeriği Eğitim programlarına ilişkin temel kavramlar Rehberlikte program geliştirmede temel yaklaşımlar ve modeller Kapsamlı Okul PDR programının yapısı (içerik, yapısal unsurlar program unsurları, süreçler, zaman planlaması, kaynaklar) Okul PDR programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları Hazırlanan okul PDR programlarının sunulması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim programına ilişkin bazı kavramları (program, eğitim programı, plan-yıllık, ders, günlük- program, müfredat, öğretim programı, ders programı, örtük program, rehberlik programı, program geliştirme) tanımlar
2Rehberlikte program geliştirmede temel yaklaşımları, modelleri ve etkili bir programın özelliklerini bilir
3Kapsamlı rehberlik programı unsurlarını açıklar
4Kapsamlı rehberlik programını diğer modeller ile karşılaştırır
5Okul PDR programı hazırlama aşamalarını bilir
6Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulanan rehberlik programını, program modelleri açısından tartışır
7Belirlenen bir konuda nasıl grup rehberliği programı hazırlanacağını bilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 0013            2     
ÖK 0023                  
ÖK 0033                  
ÖK 004               2   
ÖK 0052                2 
ÖK 0063  2           2   
ÖK 007   4             4 
Ara Toplam14  6         2 4 6 
Katkı2001000000000001010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1TUNCAY ORAL
Detay 2023-2024 Güz2TUNCAY ORAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 4003 REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. TUNCAY ORAL toral@pau.edu.tr EGT A0431-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, öğrencilerin rehberlikte rehberlik program geliştirmenin temel ilke ve kavramlarını bilerek okul rehberlik programını planlayabilme ve zaman planı hazırlayabilme becerilerini geliştirmektir.
İçerik Eğitim programlarına ilişkin temel kavramlar Rehberlikte program geliştirmede temel yaklaşımlar ve modeller Kapsamlı Okul PDR programının yapısı (içerik, yapısal unsurlar program unsurları, süreçler, zaman planlaması, kaynaklar) Okul PDR programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları Hazırlanan okul PDR programlarının sunulması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 program geliştirmeye giriş
2 program geliştirmeye giriş
3 okullarda psikolojik danışma ve rehberlik programlarının tarihçesi
4 okullarda psikolojik danışma ve rehberlik programlarının tarihçesi
5 okullarda psikolojik danışma ve rehberlik program çeşitleri
6 okullarda psikolojik danışma ve rehberlik program çeşitleri
7 okullarda psikolojik danışma ve rehberlik programlarının aşamaları
8 vize
9 okullarda psikolojik danışma ve rehberlik programlarının aşamaları
10 okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının uygulanması ve roller
11 okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının uygulanması ve roller
12 okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarında kullanılan etkinlikler
13 okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarında kullanılan etkinlikler
14 genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
Ödev10Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları