Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 312ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME3 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
Ders İçeriği Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2Temel istatistikle ilgili kavramları bilir
3 Eğitimde kullanılan bilişsel, duyuşsal ve devinişsel ölçme araçlarını geliştirir.
4Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının güvenirlik katsayısını hesaplar ve yorumlar
5 Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının geçerlik katsayısını hesaplar ve yorumlar
6 Test ve Madde istatistiklerini hesaplar ve yorumlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00123         5  
ÖK 002           5  
ÖK 003           5  
ÖK 005           5  
ÖK 006           5  
Ara Toplam23         25  
Katkı01000000000400

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11818
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar7EREN CAN AYBEK
Detay 2022-2023 Bahar6EREN CAN AYBEK
Detay 2021-2022 Bahar2TOLGA COŞGUNER
Detay 2020-2021 Bahar2EREN CAN AYBEK
Detay 2019-2020 Bahar8ÖZEN YILDIRIM
Detay 2018-2019 Bahar16TOLGA COŞGUNER
Detay 2017-2018 Bahar17TOLGA COŞGUNER
Detay 2016-2017 Bahar1ÖZEN YILDIRIM
Detay 2015-2016 Bahar10AHMET KANMAZ
Detay 2014-2015 Bahar10TOLGA COŞGUNER
Detay 2014-2015 Bahar11TOLGA COŞGUNER
Detay 2013-2014 Bahar13TOLGA COŞGUNER
Detay 2012-2013 Bahar15TOLGA COŞGUNER
Detay 2012-2013 Bahar16TOLGA COŞGUNER
Detay 2011-2012 Bahar11TOLGA COŞGUNER
Detay 2010-2011 Yaz2RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2010-2011 Bahar19ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2009-2010 Yaz3GÖKHAN TUZCU
Detay 2009-2010 Yaz4GÖKHAN TUZCU
Detay 2009-2010 Bahar8ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2008-2009 Yaz5RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2008-2009 Bahar7ABDURRAHMAN ŞAHİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 312 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3 + 0 7 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EREN CAN AYBEK eaybek@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
İçerik Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ölçmenin Tanımı
2 Ölçme Türleri
3 Ölçme ile ilgili değişkenler
4 Ölçek ve Türleri
5 Değerlendirme ve Türleri
6 Hata ve türleri
7 Güvenirlik ve türleri
8 Geçerlik ve türleri
9 Ara Sınavlar
10 İstatistiksel işlemler
11 İstatistiksel işlemler
12 İstatistiksel işlemler
13 İstatistiksel işlemler
14 Final Sınavları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Hakan AtılganTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları