Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 104EĞİTİM PSİKOLOJİSİ3 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim sürecinde öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve öğrenme süreçleri hakkında bilgi vermek ve bir anlayış kazandırmaktır.
Ders İçeriği Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bireyin gelişimi ve davranışlarını daha iyi anlayabilmek için gerekli temel ilke ve kavramları edinme
2Yaşam boyunca ortaya çıkan fiziksel, bilimsel, sosyal ve duygusal değişimleri bilme
3Gelişime etki eden faktörlerin karmaşık yapısını kavrama
4Öğrenilenlere dayanarak herhangi bir bireyin gelişim düzeyini analiz edebilme, gelişimsel anormallikleri tespit edebilme ve gerektiğinde problemlere ilişkin basit öneriler getirebilme
5İnsan davranışlarını etkileyen temel öğrenme süreçlerini açıklamaya yönelik kuramları öğrenme
6Öğrenme kuramları çercevesinde optimal öğrenme deneyimi yaratacak ortamı düzenleyebilme becerilerinin kazanımı

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001 1 1          
ÖK 002   1          
ÖK 003   3          
ÖK 004   4          
ÖK 005   4          
ÖK 006   3          
Ara Toplam 1 16          
Katkı00030000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11818
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar9ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2022-2023 Bahar13ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2019-2020 Bahar6NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2018-2019 Bahar4HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2017-2018 Bahar13NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2016-2017 Bahar1NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2015-2016 Bahar11NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2014-2015 Bahar10NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2013-2014 Bahar11NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2012-2013 Bahar15NAZMİYE ÇİVİTCİ
Detay 2011-2012 Bahar15ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2010-2011 Bahar26VEYSEL AKSOY
Detay 2009-2010 Yaz1MUSTAFA BULUŞ
Detay 2009-2010 Bahar19NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2008-2009 Bahar6MURAT BALKIS
Detay 2007-2008 Yaz2ERDİNÇ DURU
Detay 2007-2008 Yaz4SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2007-2008 Yaz5ERDİNÇ DURU
Detay 2007-2008 Bahar6ERDİNÇ DURU
Detay 2006-2007 Yaz4SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2006-2007 Bahar6ERDİNÇ DURU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 104 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 3 + 0 9 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ŞAHİN KAPIKIRAN skkiran@pau.edu.tr EGT B0401 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim sürecinde öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve öğrenme süreçleri hakkında bilgi vermek ve bir anlayış kazandırmaktır.
İçerik Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim psikolojisi,Psikoloji ve alt dalları
2 Gelişimle ilgili temel kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler
3 Gelişim Özellikleri ve Anne-baba tutumları
4 Bilişsel gelişim. Piaget ve bilişsel gelişim kuramı
5 Dil ve Ahlak gelişimi
6 Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörler. Psikoseksül kuram
7 Kişilik gelişimi ve psiko-sosyal kuram
8 Öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörler
9 Klasik Koşullanma
10 Ara Sınav
11 Edimsel koşullanma
12 Sosyal Öğrenme Kuramı
13 Bilgi işleme ve gestalt kuramı
14 Güdülenme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Senemoğlu, Nuray. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitapevi, Ankara.Türkçe
Özbay, Yaşar. (2004). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Ulusoy, Ayten. (2008). Editör. Eğitim Psikolojisi, Anı Yayıncılık,Ankara.Türkçe
Deniz, Engin. (2010). Eğitim Psikolojisi, Maya Akademi, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları