1 | Sesin eğitilmesi gereğini kavrar, buna inanır. |
2 | Toplu Ses Eğitimi ana ögelerinin uygulanıp geliştirilmesi yöntemlerini benimser yaşantısına katar. |
3 | Her yaştan çocuk ve gençlerin fizyolojik, psikolojik gelişimlerini izler, ses kapasitelerinin farklılık sebeplerini araştırır. |
4 | Hangi yaşta, hangi eğitsel değerlerin, bu görüş doğrultusunda yaratılmış, hangi eğitsel müziklerle verileceğini bilir ve uygular. |
5 | Sözlü müziklerle ilgili olarak, güzel konuşmanın, dili anlaşılır biçimde kullanmanın önemini kavrar. |
6 | Ses ve çalgı müziklerinden, Türk ve Dünya, çocuk ve gençleri için uygun örneklerden oluşan bir dağara sahip olur. |
7 | Benzerlerini kendisi üretir. |
8 | Çevresi ile de bu alanda etkileşim ve paylaşım içerisindedir. |