Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5019YARATICI YAZMA TEKNİKLERİ2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının duygu ve düşüncelerini etkin bir biçimde ifade edebilmeleri için yaratıcı düşünce uygulamaları yaptırarak yazı yazmayla ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek . Öğretmen adaylarına yaratıcı yazma tekniklerini tanıtmak, öykü, masal, şiir gibi farklı türlerde üretim yapmalarına fırsat vererek öğrendikleri yaratıcı yazma etkinliklerini kendi öğretme süreçlerine taşımalarını sağlamak
Ders İçeriği Yaratıcılık kavramı, yaratıcılık beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri; yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri; yaratıcı yazma, öykü, masal, şiir gibi edebi türlerde yaratıcı yazma; yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler, yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Yaratıcı yazma kavramını tanımlar.
3Yazınsal metin yazma tekniklerini uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FATMA KIRMIZI
Detay 2023-2024 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2022-2023 Güz1YASEMİN ASLAN
Detay 2021-2022 Güz1HAVVA ERGÜR
Detay 2020-2021 Bahar1HAVVA ERGÜR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5019 YARATICI YAZMA TEKNİKLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA KIRMIZI fsusar@pau.edu.tr EGT A0432-02 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Öğretmen adaylarının duygu ve düşüncelerini etkin bir biçimde ifade edebilmeleri için yaratıcı düşünce uygulamaları yaptırarak yazı yazmayla ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek . Öğretmen adaylarına yaratıcı yazma tekniklerini tanıtmak, öykü, masal, şiir gibi farklı türlerde üretim yapmalarına fırsat vererek öğrendikleri yaratıcı yazma etkinliklerini kendi öğretme süreçlerine taşımalarını sağlamak
İçerik Yaratıcılık kavramı, yaratıcılık beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri; yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri; yaratıcı yazma, öykü, masal, şiir gibi edebi türlerde yaratıcı yazma; yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler, yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve ders içeriğine ilişkin bilgi verme. Mesleklere İlişkin yazma çalışması yapma
2 Yazılı anlatımın niteliği Yazım konusunun sınırlandırılması, ana düşüncenin belirlenmesi, yazı planının belirlenmesi Müzik ve fotoğraf eşliğinde yazma
3 Yazmanın aşamalarına ilişkin bilgi verme Pencere tekniğini uygulama
4 Yaratıcı yazma teknikleri Farklı ve ilginç konularda yazma
5 Yazma yaklaşımları-Ürün Odaklı Yazma ve Sürece Dayalı Çalışması Nesnelerin Konuşması tekniğini uygulama.
6 Yaratıcı yazmanın nitelikleri Senaryo yazmak
7 İyi bir yazanın özellikleri Diyalog yazmak
8 Yazma ve yaratıcılık Şiir dürbünü tekniği ile yazma
9 ARA SINAV
10 Sınıf içi yazma teknikleri Öğrenci vecizeleri yazma uygulaması
11 Yazma ödevleri ve nitelikleri Müze gezileri
12 Yazmada düzeltme çalışmaları Karakter oluşturma
13 Yazılı anlatımın değerlendirilmesi Reklam yazma
14 Öğrencilerde yazma yetersizlikleri ve nedenleri Grupla beraber öykü yazma
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir YARATICI YAZMA VE TUTUM.pdfTürkçeYARATICI YAZMA VE TUTUM.pdf17.04.2024 00:22:43
Dosya İndir YARATICI YAZMA VE TUTUM.pdfTürkçeYARATICI YAZMA VE TUTUM.pdf17.04.2024 00:22:50
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ak, E. (2011). Yaratıcı yazma tekniklerinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersindeki yazılı anlatım becerileri üzerindeki etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları