Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5033DOĞADA EĞİTİM2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı bilimsel bilgiye ve bilimsel yönteme dayalı olarak çevremizde bulunan canlıları sınıflandırmalarına olanak vererek öğrencilerde bitki, hayvan ve biyolojik çeşitlilik farkındalığı yaratmaktır. Öğrencileriin sahip olduğumuz biyolojik zenginliklerin önemini fark etmesi, korunması ve sürdürülebilirliğine yönelik aktif olarak proje çalışmalarına katılmalarını sağlayarak doğaya ilişkin gerekli bilgi, beceri, değer, bireysel sorumluluk ve sürdürülebilir kalkınma dostu davranış geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği Karayosunları ve eğreltiler gibi ilkel tohumsuz bitkileri tohumlu bitkilerden ayırt edebilmelerini sağlamak. Kapalı tohumlu bitkilerde çiçek yapısı, tozlaşma (polenin mikroskopta incelenmesi), meyve ve tohum oluşumu ve tohumların yayılmasını anlamak. Meyve ve sebze farkını anlamak. Kapalı tohumlu bitkilerden toplanan yaprak, çiçek ve meyve örneklerinin morfolojik özelliklerine göre gruplandırılması ve bitki sistematiğindeki öneminin kavranmasını sağlamak. Öğrencilerin çevreden topladıkları açık tohumlular örneklerini tayin anahtarı kullanarak sistematiğini yapmalarını sağlamak. Çok fazla türün dahil olduğu eklembacaklıları tanımak ve sınıflandırmak. Öğrenciler tayin anahtarı kullanarak eklembacaklıların alt sınıfları olan böcekler ve örümceğimsiler, çok ayaklılar ve kabuklulara ait türleri sınıflandırırlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Ülkemizin flora ve fauna zenginliğini fark ederek, çevremizdeki biyolojik çeşitliliğin, endemik ve nesli tehlike altındaki türlerin farkına varır
1Sistematiğin temel prensiplerini öğrenir ve canlıları taksonomik birimlere göre sınıflandırır.
3Doğada yapılan proje temelli etkinliklerle öğrencilerin doğada deneyim yaşamaları, doğayla bağlarını güçlendirir ve çevre olaylarına yönelik farkındalıklarını ve ilgilerini artırır.
4Doğada yapılan bilimsel sorgulamaya dayalı arazi çalışmaları ile öğrencilerin fungi, çiçeksiz/çiçekli bitki, yaprak, çiçek, meyve ve tohum morfolojisi böcek, örümcek omurgalı/omurgasız hayvan farkındalığı artar.
5Doğaya ilişkin temel bilgi, beceri, tutum ve değerler geliştirerek öğrencilerin doğa bilincini geliştirir ve doğa okur-yazarı bireyler olmasına katkıda bulunur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1AYŞE SAVRAN GENCER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5033 DOĞADA EĞİTİM 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AYŞE SAVRAN GENCER asavran@pau.edu.tr EGT A0113 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin amacı bilimsel bilgiye ve bilimsel yönteme dayalı olarak çevremizde bulunan canlıları sınıflandırmalarına olanak vererek öğrencilerde bitki, hayvan ve biyolojik çeşitlilik farkındalığı yaratmaktır. Öğrencileriin sahip olduğumuz biyolojik zenginliklerin önemini fark etmesi, korunması ve sürdürülebilirliğine yönelik aktif olarak proje çalışmalarına katılmalarını sağlayarak doğaya ilişkin gerekli bilgi, beceri, değer, bireysel sorumluluk ve sürdürülebilir kalkınma dostu davranış geliştirmelerini sağlamaktır.
İçerik Karayosunları ve eğreltiler gibi ilkel tohumsuz bitkileri tohumlu bitkilerden ayırt edebilmelerini sağlamak. Kapalı tohumlu bitkilerde çiçek yapısı, tozlaşma (polenin mikroskopta incelenmesi), meyve ve tohum oluşumu ve tohumların yayılmasını anlamak. Meyve ve sebze farkını anlamak. Kapalı tohumlu bitkilerden toplanan yaprak, çiçek ve meyve örneklerinin morfolojik özelliklerine göre gruplandırılması ve bitki sistematiğindeki öneminin kavranmasını sağlamak. Öğrencilerin çevreden topladıkları açık tohumlular örneklerini tayin anahtarı kullanarak sistematiğini yapmalarını sağlamak. Çok fazla türün dahil olduğu eklembacaklıları tanımak ve sınıflandırmak. Öğrenciler tayin anahtarı kullanarak eklembacaklıların alt sınıfları olan böcekler ve örümceğimsiler, çok ayaklılar ve kabuklulara ait türleri sınıflandırırlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Sistematiğin temel prensipleri
3 Canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması
4 Tohumsuz bitkiler
5 Açık tohumlu bitkiler
6 Kapalı tohumlu bitkiler
7 Ara-sınav
8 Yaprak morfolojisi
9 Çiçek morfolojisi
10 Meyve morfolojisi
11 Omurgasız canlılar
12 Eklembacaklıların sınıflandırılması
13 Omurgalı Canlılar
14 Türkiye'de biyoçeşitlilik
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları