DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 1005YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 12 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenciler bu derste kendilerini sözlü ve yazılı olarak tanıtabilecek; ailesinden bahsedebilecek; ailesinden bahsedebilecek; resim veya bir kişiyi betimleyecek; resim veya bir kişiyi betimleyecek; meslek, ve günlük rutin işlerden bahsedebilecek; tipik bir günü den bahsedebilecek; tipik bir günü anlatabilecek; Şimdiki zaman yapılarını kullanarak tatil, ulaşım, fiyatlar ve kıyafetler hakkında konuşabilecek, geçmişe yönelik yaşadıkları ev, yurt, daire gibi mekanları tanıtabilecek; yeteneklerinden bahsedebilecek.
Ders İçeriği Kendini tanıtma, aile tanıtma, aitlik yapıları, meslekler ülkeler, w-h soruları, resim betimleme, ev ve bölümleri, iyelik sıfatları, sıfatla,r renkler İşyeri, Tatilde gidilecek yerler, Okul, Vücudumuz ve hastalıklar, TO BE fiili Geniş Zaman, var/yok yapılar, Rica cümleleri ‘Could I / Could you / Can I / Can you ’ Geçmiş Zaman TO Be fiili.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktak Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Alanında farklı makaleler üzerinde tartışır.
2Alanındaki farklı konular hakkında projeler hazırlar.
3Kendi alanıyla ilgili kelime bilgisini geliştirir.
4Metinlerdeki dilbilgisi kurallarını analiz eder.
5Dört farklı dil becerisi(Okuma, Dinleme, Konuşma, Yazma) kullanımını geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 01              
ÖK 02              
ÖK 03              
ÖK 04              
ÖK 05              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz3GÜLŞAH TERCAN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  GKD 1005 Dersin Adı:  YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 1
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 3   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÜLŞAH TERCAN E-Mail:  İç Hat:  296 1534,
Ders Yeri EGT A0022-15,
Amaç : Öğrenciler bu derste kendilerini sözlü ve yazılı olarak tanıtabilecek; ailesinden bahsedebilecek; ailesinden bahsedebilecek; resim veya bir kişiyi betimleyecek; resim veya bir kişiyi betimleyecek; meslek, ve günlük rutin işlerden bahsedebilecek; tipik bir günü den bahsedebilecek; tipik bir günü anlatabilecek; Şimdiki zaman yapılarını kullanarak tatil, ulaşım, fiyatlar ve kıyafetler hakkında konuşabilecek, geçmişe yönelik yaşadıkları ev, yurt, daire gibi mekanları tanıtabilecek; yeteneklerinden bahsedebilecek.
İçerik : Kendini tanıtma, aile tanıtma, aitlik yapıları, meslekler ülkeler, w-h soruları, resim betimleme, ev ve bölümleri, iyelik sıfatları, sıfatla,r renkler İşyeri, Tatilde gidilecek yerler, Okul, Vücudumuz ve hastalıklar, TO BE fiili Geniş Zaman, var/yok yapılar, Rica cümleleri ‘Could I / Could you / Can I / Can you ’ Geçmiş Zaman TO Be fiili.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersler, geçmiş zamanı kullanarak okul günlerinden bahsetme, özür dileme
2 Özel günler, Geçmiş zamanı kullanarak hayatındaki önemli bir günü anlatma, ünlü birinin hayatından bahsetme
3 Mekan isimleri, geçmişte süre gelen olaylardan bahsetme, yer- yön tarifi
4 İki zamanı karşılaştırma (past tense- past continuous tense), bağlaçlar kullanarak cümleler yapma
5 İnternetle ilgili kelimeler, ‘will’ yapısını kullanarak konuşma ve yazma
6 Seyehat hakkında kelimeler, going to yapısını kullanarak planlar hakkında konuşma
7 Hava durumu ile ilgili kelimeler, iki şeyi karşılaştırma
8 Coğrafi şekiller, bir hayvanı veya yeri betimleme
9 Ev işleri, Okul kuralları, ‘must’ ve ‘have to’ arasındaki farklar
10 Çevre ile ilgili sorunlar, could- couldn’t kullanımı, öneride bulunma
11 Zarflar, ‘used to’ yu kullanarak geçmiş alışkınlıklardan bahsetme, günlük ifadeler kullanma
12 . Hisler, If yapısı, yemek siparişi verme
13 Tatil aktiviteleri ‘perfect tense’ kullanarak deneyimlerden bahsetme
14 Suçla ilgili kelimeler, perfect tense ile kullanılan zaman ifadeleri, havaalanı dialogları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı80Dönem Sonu Sınavı
Dönem Sonu Sınavı20Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları