DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5011TÜRK İŞARET DİLİ2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşantı içerisinde gerektiğinde bu dili kullanabilme becerisini kazanma. Ayırca işaret dilinde sportif kavramlar üzerine yoğunlaşmak
Ders İçeriği şaret diliyle ilgili temel kavramlar; Türk işaret dili, tarihi ve özellikleri; Türk işaret dilinde harfler; ses bilgisi; işaretin iç yapısı, eşzamanlılık ve ardışıklık; ses bilgisi açısından el alfabesi; işaret dilinde şekil bilgisi, işaretin yapılanışı ve biçimlenişi; sözcük sınıfları ve zamirler; işaret dilinde söz dizimi; sözcük dizilişi, cümle türleri; soru cümleleri; işaret dilinde anlambilim; anlam ve gönderim, anlam türleri, deyimler; Türk işaret dili ile karşılıklı konuşma.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İŞARET DİLİNİ AKTİF OLARAK KULLANIR.
2İŞARET DİLİNİ KULLANARAK BİLİŞİM VE İLETİŞİME YÖNELİK BİLGİ VE BECERİLERİ GELİŞTİRİR.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1CANAN ALPLER YALÇIN
Detay 2019-2020 Bahar2CANAN ALPLER YALÇIN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  GKD 5011 Dersin Adı:  TÜRK İŞARET DİLİ
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CANAN ALPLER YALÇIN E-Mail:  cyalcin@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1019,
Ders Yeri EGT A0332-03,
Amaç : İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşantı içerisinde gerektiğinde bu dili kullanabilme becerisini kazanma. Ayırca işaret dilinde sportif kavramlar üzerine yoğunlaşmak
İçerik : şaret diliyle ilgili temel kavramlar; Türk işaret dili, tarihi ve özellikleri; Türk işaret dilinde harfler; ses bilgisi; işaretin iç yapısı, eşzamanlılık ve ardışıklık; ses bilgisi açısından el alfabesi; işaret dilinde şekil bilgisi, işaretin yapılanışı ve biçimlenişi; sözcük sınıfları ve zamirler; işaret dilinde söz dizimi; sözcük dizilişi, cümle türleri; soru cümleleri; işaret dilinde anlambilim; anlam ve gönderim, anlam türleri, deyimler; Türk işaret dili ile karşılıklı konuşma.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %80
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Türk İşaret Dili nedir?Türk işaret dilinin genel özellikleri nelerdir?Türk İşaret dili Alfabesi
2 Aile ve çevresi,Vücudumuz,Sağlık
3 Fiiller,Sıfatlar
4 Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar-Matemetik İşaretleri ve Ölçüleri
5 Duygular, Zaman ve Dilimleri
6 Taşıtlar ve Trafik, Renkler
7 Okul ve Eğitim,Isıtma Araçları ve Yakacaklar
8 Giyecek ve Takılar, Yiyecek ve İçecekler
9 Ara Sınav
10 Ev ve Ev Eşyaları, Meslekler, Müzik ve Müzik Aletleri
11 El Takımları ve Makineler,Bitkiler ve Hayvanlar
12 Spor ve Spor Kulüpleri, Yönler. Hava ve Coğrafi terimler
13 İsimler, Deyimler
14 Türkiyenin İlleri ve Ülkeler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler DerneğiTürkçe
Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEBTürkçe
Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret DiliTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları