DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5007İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler iletişimin tanımını, önemini, kişiler arası ilişkiler ile ilgili kuramsal çerçeveleri, iletişimde etkili olan faktörleri, etkili iletişim becerilerini, iletişim engellerini, kişiler arası ilişkilerde çatışma nedenlerini ve başa çıkma yollarını, öğrenme ve öğretme sürecinde iletişim dinamiklerini öğrenmektedirler.
Ders İçeriği İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İletişim kavramını tanımlar ve önemini değerlendirir
2İletişimi farklı kuramsal çerçevelerden değerlendirir
3İletişimde etili olan faktörleri sıralar
4Etkili iletişim becerilerini açıklar
5Etkili iletişim becerilerini ilişkilerinde ve sınıf ortamı uygulamalarında kullanır
6İletişim engellerini örnekleyerek açıklar
7Kişiler arası ilişkilerde görülen çatışmaların nedenlerini açıklar
8Çatışma çözme yaklaşımlarını kullanarak çatışmaları çözer
9Öğrenme ve öğretme süreçlerinde etkili iletişim becerileri kullanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1AYDAN ORDU

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  GKD 5007 Dersin Adı:  İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ AYDAN ORDU E-Mail:  akursunoglu@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1061, 296 1062,
Ders Yeri EGT A0332-11,
Amaç : Bu ders boyunca öğrenciler iletişimin tanımını, önemini, kişiler arası ilişkiler ile ilgili kuramsal çerçeveleri, iletişimde etkili olan faktörleri, etkili iletişim becerilerini, iletişim engellerini, kişiler arası ilişkilerde çatışma nedenlerini ve başa çıkma yollarını, öğrenme ve öğretme sürecinde iletişim dinamiklerini öğrenmektedirler.
İçerik : İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin planlanması ve amaçların, konuların, işlenişin, değerlendirilmenin, kaynakların açıklanması, temel kavramlar
2 Kişilerarası iletişimin tanımı
3 iletişim modeli
4 İletişim unsurları ve özellikleri
5 etkili dinleme ve geri bildirim
6 kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.)
7 iletişimde savunma mekanizmaları
8 ara sınav
9 iletişimde çatışma ve önlenmesi
10 öğrenci-öğretmen iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar
11 öğretmen-veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar
12 iletişim stilleri
13 duyguların iletişimde rolü ve kullanılması
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları