DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5019ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, öğrenme güçlükleri ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenme güçlüğünü tanımlar.
2Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini betimler.
3Öğrenme güçlüklerini sınıflandırır.
4Öğrenme güçlüğünün nedenlerini, sıklığını ve yaygınlığını açıklar.
5Öğrenme güçlüğü olan bireyleri tanılama ve eğitsel değerlendirme süreçlerini açıklar.
6Öğrenme güçlüğü olan bireylerde erken müdahalenin önemini açıklar.
7Öğrenme güçlüğünde ekip çalışması ve işbirliği sürecinin önemini açıklar.
8Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitimlerinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamaları, diğer uygulamalardan ayırt eder.
9Öğrenme güçlüğü olan bireylerin akademik (okuma, yazma ve matematik) becerilerini destekleme sürecini açıklar.
10Öğrenme güçlüğü olan bireylerin akademik olmayan becerilerini destekleme sürecini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 01              
ÖK 02              
ÖK 03              
ÖK 04              
ÖK 05              
ÖK 06              
ÖK 07              
ÖK 08              
ÖK 09              
ÖK 10              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13838
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13838
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1TAMER AYDEMİR

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  OMB 5019 Dersin Adı:  ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ TAMER AYDEMİR E-Mail:  taydemir@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1063,
Ders Yeri EGT A0232-11,
Amaç : Bu ders, öğrenme güçlükleri ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik : Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme güçlüğünün tanımlanması
2 Öğrenme güçlüğünün nedenleri
3 Okulöncesi dönemde öğrenme güçlüğünün belirtileri ve özellikleri
4 Okul döneminde öğrenme güçlüğünün belirtileri ve özellikleri
5 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin ve ailelerinin yaşadığı psikolojik süreçler
6 Öğrenme güçlüğünün tanılanması
7 Öğrenme güçlüğünü tanılanmasında kullanılan testler ve yöntemler
8 Okuma güçlüğünün belirtileri ve müdahalesi
9 Yazma güçlüğünün belirtileri ve müdahalesi
10 Matematikte güçlüğün belirtileri ve müdahalesi
11 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin değerlendirilmesi
12 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik eğitim programının uyaralanması
13 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama
14 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik hazırlanan bireyselleştirilmiş eğitim programının değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları