Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5015DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, çocuğun gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmektedirler.
Ders İçeriği Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1DEHB nu tanımlar
2DEHB in belirtilerini sıralar
3DEHB olan çocukların özelliklerini sıralar
4DEHB in çocukların gelişim alanları üzerindeki etkilerini açıklar
5DEHB in nedenlerini ve risk faktörlerini açıklar
6DEHB li çocukların uyum süreçleri ve eğitimi konusunda uygulamalar yapar.
77. Okul ve aile işbirliği için rehberlik yapar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13838
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13838
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1MURAT BALKIS
Detay 2019-2020 Güz1HÜLYA ŞAHİN BALTACI
Detay 2019-2020 Güz1HÜLYA ŞAHİN BALTACI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5015 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MURAT BALKIS mbalkis@pau.edu.tr EGT A0331-03 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, çocuğun gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmektedirler.
İçerik Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dikkat eksikliği Hiperakitive Bozukluğunun tanımı ve özellikleri
2 DEHB'nin temel belirtileri
3 DEHB'nin çocuk üzerinde sosyali duygusal ve okuş başarısı yönünden etkileri
4 DEHB'nin nedenleri
5 DEHB'nun oluşumunda risk faktörleri
6 DEHB tipleri
7 DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri
8 DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi
9 Arasınav
10 DEHB olan çocukların eğitimi
11 DEHB olan çocukların ebeveyn eğitimi
12 DEHB olan çocukların öğretmen eğitimi
13 Okul-Aile işbirliğinin sağlanması
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ercan S.E. ( (2019). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu. Doğan Kitap, İstanbulTürkçe
Çakmaklı, K. ( 2012). Hiperaktif Çocukların Sosyal Teşhis ve Tedavileri. Çelik Yayınevi, İstanbul.Türkçe
Hakkowell, M.E. ve Ratey, J. J. ( 2018). Dikkat eksikliği Bozukluğu ( Çev.:İrem karaçay Yücel), Pozitif yayıncılık, İstanbul.Türkçe
Spodak, R. ve Srefano, K. ( 2014). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunu KOntrol Altına Alma (Çev.: Dülger, A.).Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları