DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5012EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program türlerini tanımak, program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklamak, eğitim programının temel ögeleri arasındaki ilişkileri analiz etmek, program geliştirme aşamalarına uygun bir öğretim programı taslağı hazırlamak, program değerlendirme yaklaşım ve modellerini tanımak ve açıklamak, Türkiye’de ve dünyadaki eğitimde program geliştirme çalışmalarını incelemektir.
Ders İçeriği Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program türlerini açıklar.
2Program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklar
3Eğitim programının ögeleri arasındaki ilişkileri çözümler.
4Program geliştirme aşamalarına uygun bir öğretim programı taslağı hazırlar
5Türkiye ve dünyadaki program geliştirme çalışmalarını değerlendirir
6Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumluluklarını fark eder
7Program değerlendirme yaklaşımlarını tanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 01              
ÖK 02              
ÖK 03              
ÖK 04              
ÖK 05              
ÖK 06              
ÖK 07              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13838
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13838
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1SERHAT SÜRAL

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  OMB 5012 Dersin Adı:  EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ SERHAT SÜRAL E-Mail:  ssural@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1160,
Ders Yeri EGT A0432-02,
Amaç : Program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program türlerini tanımak, program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklamak, eğitim programının temel ögeleri arasındaki ilişkileri analiz etmek, program geliştirme aşamalarına uygun bir öğretim programı taslağı hazırlamak, program değerlendirme yaklaşım ve modellerini tanımak ve açıklamak, Türkiye’de ve dünyadaki eğitimde program geliştirme çalışmalarını incelemektir.
İçerik : Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar
2 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
3 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
4 Eğitimde Program Geliştirme ve Modelleri
5 Eğitimde Program Geliştirme ve Modelleri
6 Eğitimde Program Geliştirme Süreçleri
7 Program Tasarım Süreci
8 Ara Sınav
9 Program Tasarım Yaklaşımları
10 Program Tasarım Yaklaşımları
11 İhtiyaç Belirleme Yaklaşımları
12 İçerik Belirleme Yaklaşımları
13 Program Değerlendirme Yaklaşımları
14 Program Değerlendirme Yaklaşımları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları