DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5004KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini çeşitli yönleriyle incelemek, ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve Türkiye ile karşılaştırmak, farklı ülkelerde yaşanan eğitim sorunlarına getirilen çözüm önerilerini karşılaştırmalı olarak incelemek
Ders İçeriği Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve diğer eğitim bilimi dallarıyla ilişkisi, karşılaştırmalı bilimin geçirdiği evreler, karşılaştırmalı eğitimde belli başlı sorunlar, Türkiye'de karşılaştırmalı eğitim çalışmaları, farklı eğitim sistemlerinden örnekler
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Karşılaştırmalı eğitim tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
2Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel sürecini analiz eder.
3Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini farklı kademeler bazında analiz eder.
4Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini Türkiye eğitim sistemi ile karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları değerlendirir.
5Farklı ülkelerin ve Türkiye'nin eğitim sorunlarını analiz eder.
6Eğitim sorunlarına ilişkin karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13838
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13838
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1SUNA ÇÖĞMEN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  OMB 5004 Dersin Adı:  KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ SUNA ÇÖĞMEN E-Mail:  sunadem@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1066,
Ders Yeri EGT A0331-10,
Amaç : Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini çeşitli yönleriyle incelemek, ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve Türkiye ile karşılaştırmak, farklı ülkelerde yaşanan eğitim sorunlarına getirilen çözüm önerilerini karşılaştırmalı olarak incelemek
İçerik : Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve diğer eğitim bilimi dallarıyla ilişkisi, karşılaştırmalı bilimin geçirdiği evreler, karşılaştırmalı eğitimde belli başlı sorunlar, Türkiye'de karşılaştırmalı eğitim çalışmaları, farklı eğitim sistemlerinden örnekler
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Karşılaştırmalı Eğitimde Temel Kavramlar
2 Karşılaştırmalı Eğitimde Temel Kavramlar
3 Karşılaştırmalı Eğitim ve Tarihsel Süreç
4 Karşılaştırmalı Eğitim ve Tarihsel Süreç
5 Karşılaştırmalı Eğitimde Yöntem ve Araştırma
6 Karşılaştırmalı Eğitimde Yöntem ve Araştırma
7 Türkiye Eğitim Sistemi
8 Ara Sınav
9 Türkiye ve Dünyada Temel Eğitim
10 Türkiye ve Dünyada Ortaöğretim ve Üniversiteye Geçiş Sistemleri
11 Türkiye ve Dünyada Mesleki Eğitim
12 Türkiye ve Dünyada Ana Dil ve Yabancı Dil Öğretimi
13 Türkiye ve Dünyada Öğretmen Yetiştirme
14 Türkiye ve Dünyada Alternatif Eğitim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları