DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MZO 1006SES EĞİTİMİ 21 + 02. Yarıyıl1

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bireye sesini doğru, güzel ve etkili kullanması doğrultusunda gerekli olan müziksel davranışları kazandırmak.
Ders İçeriği Konuşmada ve şarkı söylemede doğru solunum, sesi doğru bir entonasyonla ve doğru yerde üretme ve yayma, açık ve anlaşılır konuşma , müziksel duyarlılığı geliştirmeye yönelik eğitim materyalleri üzerinde çalışmalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1KENDİ SESİNİ DOĞRU KULLANABİLMEK İÇİN TEMEL BİLGİLERİ ÖĞRENİR.
2SES SİSTEMİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR
3SES KULLANIRKEN YAPTIĞI YANLIŞLARI FARKEDER.
4SES OLUŞUMU SIRASINDA ROL OYNAYAN KASLARI VE VÜCUT RAHATLIĞINI KAZANIR.
5SES SAĞLIĞINI KORUYABİLMEK İÇİN TEMEL BİLGİLERİ ÖĞRENİR.
6DÜNYA VOCAL LİTERATÜRÜNDEN PARÇALAR ÖĞRENİR.
7YAŞAM BOYU ÖĞRENME ALIŞKANLIĞINI KAZANIR.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 01              
ÖK 02              
ÖK 03              
ÖK 04              
ÖK 05              
ÖK 06              
ÖK 07              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






26

1

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar2AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ
Detay 2018-2019 Bahar3ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar4AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ
Detay 2018-2019 Bahar5AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ
Detay 2018-2019 Bahar6AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ
Detay 2018-2019 Bahar7AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ
Detay 2018-2019 Bahar8AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ
Detay 2018-2019 Bahar9AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ
Detay 2018-2019 Bahar10AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ
Detay 2018-2019 Bahar11ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar12ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar13ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar14ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar15ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar16ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar17ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar18ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar19ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar20ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar21ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar22ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar23ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar24ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Bahar25ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  MZO 1006 Dersin Adı:  SES EĞİTİMİ 2
Saat (T+P) : 1 + 0   Şube No : 2   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ E-Mail:  sciftci@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1351,
Ders Yeri Derslik Belirtilmemiştir.
Amaç : Bireye sesini doğru, güzel ve etkili kullanması doğrultusunda gerekli olan müziksel davranışları kazandırmak.
İçerik : Konuşmada ve şarkı söylemede doğru solunum, sesi doğru bir entonasyonla ve doğru yerde üretme ve yayma, açık ve anlaşılır konuşma , müziksel duyarlılığı geliştirmeye yönelik eğitim materyalleri üzerinde çalışmalar.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı.( Diyafram kasını çalıştırmaya yönelik alıştırmalar) Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Aria_anthice I-II Volümleri ile romantik dönem bestecilerine ( F. Schubert, J. Brahms, vb.) ait lied,Piyano eşlikli şarkılar ve türküler(Egüz S) albümleri içerisinden öğrencinin seviyesine göre (müzikal gelişim , teknik ilerleme) eser seçimi.
2 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Seçilmiş esrelerin çalıştırılması
3 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Seçilmiş esrelerin çalıştırılarak ilerletilmesi.
4 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Seçilmiş esrelerin çalıştırılarak ilerletilmesi
5 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Seçilmiş esrelerin çalıştırılarak ilerletilmesi. Ara sınav repertuvarının oluşturulması ve sınava yönelik çalışma
6 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Belirlenen ara sınav repertuvarının çalıştırlması.
7 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Belirlenen ara sınav repertuvarının çalıştırlması
8 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Vaccaj metodundan, Piyano eşlikli Şarkılar ve Türküler (Egüz S.) albümünden, F. Schubert, J. Brahms, vb. ait lied albümlerinden , Aria- Anthice I- II volümleri, Celebre di aria albumleri içerisinden öğrencinin
9 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Seçilen parçanın çalıştırılması
10 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırr. Seçilen parçanın çalıştırılılarak iletilmesi
11 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Sınav repertuvarının oluşturulması ve sınava yönelik çalışmala
12 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Belirlenen sınav repertuvarının çalıştırılması.
13 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Sınav rrepertuvarının çalıştırılması
14 Beden koordinasyonu ve nefes kullanımı. Öğrencinin ses özelliğine uygun alıştırmalar. Sınav repertuvarının çalıştırılması ve sınav provası
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları