DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 1008TÜRK DİLİ 23 + 02. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Yazma metotlarını kullanmak
Ders İçeriği Akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım; akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.); iddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma); başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler; akademik metin yazma uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktak Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bazı edebi türlerde yazı yazar.
2Eleştiri yazar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 01              
ÖK 02              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)14444
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14444
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar3SABAHATTİN YAŞA

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  GKD 1008 Dersin Adı:  TÜRK DİLİ 2
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 3   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SABAHATTİN YAŞA E-Mail:  syasa@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1154,
Ders Yeri EGT A0022-15,
Amaç : Yazma metotlarını kullanmak
İçerik : Akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım; akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.); iddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma); başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler; akademik metin yazma uygulamaları.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %60
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Anlatım Bozuklukları: 1. Kelime ya da Eklerin Gereksiz Kullanılması 2. Kelimelerin Yanlış Yerde Kullanılması 3. Anlamca Çelişen Kelimeler 4. Anlamları Karıştırılan Kelimeler
2 Anlatım Bozuklukları: 5. Kalıbı Bozulmuş Sözler 6. Dilbilgisi Yanlışları 7. Anlamda Tutarsızlık, Anlamda Karşıtlık 8. Anlamda Belirsizlik
3 Yazım Kuralları ve Uygulaması
4 Noktalama İşaretleri ve Uygulaması
5 Cümle Bilgisi, Türkçede Cümle
6 Cümlenin Ögeleri
7 Cümle Türleri, Cümle Çözümlemesi
8 Metinlerin Sınıflandırılması
9 Öğretici Metin Türleri: Otobiyografi, biyografi, makale, deneme
10 Şiir ve Tiyatro
11 Anlatmaya Bağlı Edebî Metinler: Hikâye, roman, masal, fabl.
12 Sözlü Anlatım Türleri: Konferans, Sempozyum, Mülakat (Görüşme) Panel, Forum, Açık Oturum, Tartışma, Münazara
13 Kalıp Metinler: Dilekçe, özgeçmiş, tutanak, rapor.
14 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 1. Konu Seçme 2. Konuyu Sınırlandırma 3. Hipotez Kurma 4. Geçici Plânının Hazırlanması 5. Kaynak Toplama 6. Okuma ve Not Alma 7. Verilerin İşlenmesi ve Hipotezin Sınanması 8. Yazma 9. Kaynak Gösterme ve Dipnotların Yazımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Yazım Kılavuzu 2. Türkçe Sözlük 3. Ders konularını barındıran her türlü yardımcı kaynak.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı80Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları