DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 1004EĞİTİM PSİKOLOJİSİ2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler konularında bilgi sahibi olmak
Ders İçeriği Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim-psikoloji ilişkisini açıklar
2Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevlerini bilir
3Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramları bilir
4Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımalarını ve etkili öğrenmeyi kavrar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 01              
ÖK 02              
ÖK 03              
ÖK 04              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz2NURAN CEREN GÜZEL

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  OMB 1004 Dersin Adı:  EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 2   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NURAN CEREN GÜZEL E-Mail:  ncfiyakali@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1101,
Ders Yeri MSSF A0026-01,
Amaç : Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler konularında bilgi sahibi olmak
İçerik : Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim psikolojisi,Psikoloji ve alt dalları
2 Gelişimle ilgili temel kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler
3 Bedensel ve devinimsel gelişim
4 Bilişsel gelişim. Piaget ve bilişsel gelişim kuramı
5 Dil ve Ahlak gelişimi
6 Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörler. Psikoseksül kuram
7 Kişilik gelişimi ve psiko-sosyal kuram
8 Öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörler
9 Klasik Koşullanma
10 Ara Sınav
11 Edimsel koşullanma
12 Sosyal Öğrenme Kuramı
13 Bilgi işleme ve gestalt kuramı
14 Güdülenme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Senemoğlu, Nuray. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitapevi, Ankara.Türkçe
Özbay, Yaşar. (2004). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Ulusoy, Ayten. (2008). Editör. Eğitim Psikolojisi, Anı Yayıncılık,Ankara.Türkçe
Deniz, Engin. (2010). Eğitim Psikolojisi, Maya Akademi, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları