Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5019ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, öğrenme güçlükleri ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenme güçlüğünü tanımlar.
2Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini betimler.
3Öğrenme güçlüklerini sınıflandırır.
4Öğrenme güçlüğünün nedenlerini, sıklığını ve yaygınlığını açıklar.
5Öğrenme güçlüğü olan bireyleri tanılama ve eğitsel değerlendirme süreçlerini açıklar.
6Öğrenme güçlüğü olan bireylerde erken müdahalenin önemini açıklar.
7Öğrenme güçlüğünde ekip çalışması ve işbirliği sürecinin önemini açıklar.
8Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitimlerinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamaları, diğer uygulamalardan ayırt eder.
9Öğrenme güçlüğü olan bireylerin akademik (okuma, yazma ve matematik) becerilerini destekleme sürecini açıklar.
10Öğrenme güçlüğü olan bireylerin akademik olmayan becerilerini destekleme sürecini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
ÖK 009              
ÖK 010              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13838
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13838
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2023-2024 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2022-2023 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2022-2023 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2021-2022 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2021-2022 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2020-2021 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2020-2021 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2019-2020 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2019-2020 Güz1TAMER AYDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAMER AYDEMİR taydemir@pau.edu.tr EGT A0332-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders, öğrenme güçlükleri ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme güçlüğünün tanımlanması
2 Öğrenme güçlüğünün nedenleri ve yaşanılan psikolojik süreçler
3 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması
4 Öğrenme güçlüğünün okulöncesi dönem belirtileri
5 Öğrenme güçlüğünün okul dönemi belirtileri
6 Öğrenme güçlüğünün çeşitleri
7 Disleksinin değerlendirilmesi
8 Disgrafinin değerlendirilmesi
9 Diskalkulinin değerlendirilmesi
10 Öğrenme güçlüğü modülü ve değerlendirilmesi
11 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin performansının değerlendirilmesi
12 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere program geliştirme
13 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik müdahale nasıl yapılır
14 Öğrenme güçlüğüne yönelik stratejiler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Diken, İ.H. (2013. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Pegem Akademi, AnkaraTürkçe
Doğru, S.S.Y. (2012). Öğrenme güçlükleri, Eğiten Kitap, AnkaraTürkçe
Sarı, H. (2012). Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri, nobel Yayınları, AnkaraTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları