Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5018KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmenin yerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd. kavramlarını açıklar
2Karakter gelişiminde ve değer eğitiminde aile, çevre ve okulun önemini ve yerini kavrar
3Değerlerin tanımı ve sınıflandırılmasını yapar
4Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını bilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13838
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13838
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1MEHMET UYGUN
Detay 2023-2024 Bahar2MEHMET UYGUN
Detay 2023-2024 Güz1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2023-2024 Güz2ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2022-2023 Bahar1MEHMET UYGUN
Detay 2022-2023 Güz1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2021-2022 Bahar1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2021-2022 Güz1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2020-2021 Bahar1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2020-2021 Güz1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5018 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET UYGUN muygun@pau.edu.tr EGT A0132-02 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmenin yerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 -Tanışma ve dönem hakkında bilgilendirme.
2 -Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç, benlik, karakter eğitimi, değer eğitimi, ahlak eğitimi.
3 -Karakter gelişimi ve eğitiminde aile, çevre ve okul. -Değerlerin sınıflandırılması.
4 -Değer eğitimi yaklaşımı ve yöntemleri
5 -Karakter ve değer eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve teknikleri
6 -Karakter, değerler ve ahlak eğitiminin özellikleri, ilkeleri ve felsefi temelleri.
7 -On temel değer. -Öğretim programlarında değer eğitimi.
8 Ara sınav
9 -Karakter ve değer eğitiminde çokkültürlülük. -Türk kültür ve eğitim tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler.
10 -Karakter ve değer eğitiminde öğretmenin rolü. -Türkiye'de değerler eğitimiyle ilgili akademik çalışmalar
11 Uygulama örnekleri
12 Uygulama örnekleri
13 Uygulama örnekleri
14 Uygulama örnekleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Karakter Değer ve Ahlak Eğitimi (2021), Editör: M. Zeki Aydın, Nobel akademik Yayıncılık eğitim ve danışmanlıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları