Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5014ÇOCUK PSİKOLOJİSİ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler çocuk psikolojisinin temel kavramlarını, tarihçesini, araştırma yöntemlerini tanımlamayı, gelişim dönemleri özelinde gelişim alanlarının özelliklerini, aile ve okul sistemleri içinde çocuk gelişimini, uyum süreçlerini ve davranış problemlerini öğrenmektedirler.
Ders İçeriği Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuk psikolojisi temel kavramlarını tanımlar
2Çocuk psikolojisi araştırma yöntemlerini açıklar
3Gelişim dönemlerinin gelişim alanlarını ve özelliklerini açıklar
4Aile ve okul sistemlerinde çocuk gelişimini açıklar
5Gelişim süreci uyumunu ve problem davranışlarını açıklar
6Özel gereksinimli çocukları diğerlerinden ayırt eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13838
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13838
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1TURGUT TÜRKDOĞAN
Detay 2021-2022 Güz1HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2020-2021 Bahar1HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2020-2021 Güz1HAYRETTİN AKYILDIZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5014 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. TURGUT TÜRKDOĞAN tturkdogan@pau.edu.tr EGT A0233-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders boyunca öğrenciler çocuk psikolojisinin temel kavramlarını, tarihçesini, araştırma yöntemlerini tanımlamayı, gelişim dönemleri özelinde gelişim alanlarının özelliklerini, aile ve okul sistemleri içinde çocuk gelişimini, uyum süreçlerini ve davranış problemlerini öğrenmektedirler.
İçerik Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Gelişime İlişkin Temel Kavramlar
2 Bağlanma Kuramı
3 Bağlanma ve Gelişimsel Nörobiyoloji
4 Bilişsel Gelişimi
5 Kişilik Gelişimi
6 Ahlaki Gelişim
7 Çocuk Ruh Sağlığı - Temel Kavramlar
8 Çocukluk Çağı Ruh Sağlığı Bozuklukları I
9 Çocukluk Çağı Ruh Sağlığı Bozuklukları II
10 Özel Gereksinimli Çocuklar - Zeka Geriliği
11 Özel Gereksinimli Çocuklar - DEHB
12 Özel Gereksinimli Çocuklar - Öğrenme Güçlükleri
13 Çocuğun Değerlendirilmesinde Aile Temelli Yaklaşım I
14 Çocuğun Değerlendirilmesinde Aile Temelli Yaklaşım II
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Onur, B. (2005). Türkiye'de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge.Türkçe
Boyd, D. & Bee, H. (2009). Çocuk ve gelişim psikolojisi. Ankara: Kaknüs.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları