Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5001KAPSAYICI EĞİTİM2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini kavrama; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı bilme; kapsayıcı eğitimin gerektirdiği öğretmen rollerini kavrama; kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanma; kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlayabilme; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlayabilme; öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlayabilme ve kapsayıcı ders materyalleri ve etkinliklerini seçebilme.
Ders İçeriği Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini kavrama
2 kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı bilme
3 kapsayıcı eğitimin gerektirdiği öğretmen rollerini kavrama
4kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanma
5kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlama
6kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlama ve kapsayıcı ders materyalleri ve etkinlikleri seçebilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13838
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13838
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2023-2024 Güz1İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2022-2023 Bahar2İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2022-2023 Güz2İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2019-2020 Güz1BİRSEN DOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5001 KAPSAYICI EĞİTİM 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM HALİL YURDAKAL iyurdakal@pau.edu.tr EGT A0133-01 Dersin Devam Yüzdesi : %75
Amaç kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini kavrama; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı bilme; kapsayıcı eğitimin gerektirdiği öğretmen rollerini kavrama; kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanma; kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlayabilme; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlayabilme; öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlayabilme ve kapsayıcı ders materyalleri ve etkinliklerini seçebilme.
İçerik Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin kazanımlarının belirlenmesi. Hedef kitlenin bu ders kapsamında neler kazanacaklarının ve bu dersin hangi amaç ile verildiğinin açıklanması. Ders kaynaklarının tespiti.
2 Türkçe öğretiminde yer alan dil becerilerinin belirlenmesi. Dört öğrenme alanının tespiti.
3 Dinleme ve konuşma becerileri.
4 Okuma ve yazma becerileri.
5 Görsel okur yazarlık ve görsel sunu.
6 Ana dili farklı olan çocukların dil özellikleri.
7 Zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri.
8 Ana dili farklı olan öğrencilere yönelik okuma ve yazma öğretim yöntem ve teknikleri.
9 Ana dili farklı olan öğrencilere yönelik dinleme ve konuşma öğretim yöntem ve teknikleri.
10 Ana dili farklı olan çocukların yaşadıkları sorunlar.
11 Ana dili farklı olan çocuklarının yaşadıkları sorunlara ilişkin çözümler.
12 Kapsayıcı dil öğretimine ilişkin araç-gereç ve fiziki etkinlikler.
13 Kapsayıcı dil öğretimine ihtiyaç duyan bireylerin belirlenmesi ve buna gereksinim duyma sebepleri.
14 Kapsayıcı dil öğretimine ihtiyaç duyan bireylerin belirlenmesi ve buna gereksinim duyma sebepleri.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ayan Ceyhan, M. (2016). Kapsayıcı Eğitim: Okul pratikleri, öğretmen ihtiyaçları. İstanbul: İMAK Ofset Basım.Türkçe
Taneri, P. O. (2019). KURAMDAN UYGULAMAYA KAPSAYICI EĞİTİM, Ankara: Pegem Yayınevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları