Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MZO 1007BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 11 + 01. Yarıyıl1

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Yaylı Çalgılar (Keman, Viyola, Çello) Pİyano Çalgı çalmaya uygun duruş alabilme, çalgıyı doğru tutabilme, temel yay tekniklerini kavrayabilme ve uygulayabilme,sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürebilme, iki eli eşgüdümlü olarak kullanabilme, küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirebilme. -Gitar Gitarın teknik özelliklerini öğretmek; okul müzik eğitiminde gitarın kullanılma yolları; öğrencilerin müzikal gelişimlerine katkıda bulunmak ve kendilerini müzik yoluyla ifade etmelerine, kendi müzikal kimliklerini bulmalarına rehberlik etmek. -Bağlama Bağlama çalmaya yönelik temel davranışların kazandırılması. -Flüt Flüt’ü çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyonu öğrenebilme.Temel flüt tekniklerini kavrayabilme ,uygulayabilme.Flüt’ün ağızlığı üzerinde ses çıkarma çalışmalarını uygulayabilme.
Ders İçeriği -Yaylı Çalgılar (Keman, Viyola, Çello) Piyano Çalgıların ve öğelerinin tanınması, çalgı çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerilerin öğrenilmesi ve uygulanması. -Gitar Çalma pozisyonu ile ilgili yaklaşımlar, parmak bağımsızlığına yönelik sağ ve sol el çalışmaları, gam ve arpej çalışmaları, klasik gitar repertuarından eserlerin seslendirilmesi, gitarın okul müzik eğitiminde kullanılma yolları. -Bağlama Bağlama çalgısının genel olarak tanıtılması. Bağlamada basit alıştırmalarla sağ ve sol el tutuşlarının kavratılması. Kolay ve basit ezgilerin öğretilmesi. Halk müziğinde çok kullanılan hüseyni ezgilerden başlamak üzere diğer makamlarla da ilgili örneklerin öğretimi. Okul müziğinde kullanılan ezgilerin öğretilmesi. -Flüt Flüt’ün öğelerinin tanınması,flüt çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerilerin öğrenilmesi ve uygulanması. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çalgısı hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
2Çalgısı ile ilgili beklenen davranışları gösterir.
3Çalgısı ile düzeyine uygun eserler çalabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






26

1
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz2ITRİ SÖZGÖTÜRMEZ
Detay 2018-2019 Güz3MUHARREM GÜREL ADAK
Detay 2018-2019 Güz4YUSUF NİYAZİ GÜDERSOY
Detay 2018-2019 Güz5UFUK YAĞCI
Detay 2018-2019 Güz7ÇAĞATAY ŞİŞMAN
Detay 2018-2019 Güz8AYŞEGÜL ATAK YAYLA
Detay 2018-2019 Güz10FATIMA AKYÜZLÜER
Detay 2018-2019 Güz12ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Güz16ITRİ SÖZGÖTÜRMEZ
Detay 2018-2019 Güz17ITRİ SÖZGÖTÜRMEZ
Detay 2018-2019 Güz18ITRİ SÖZGÖTÜRMEZ
Detay 2018-2019 Güz19ITRİ SÖZGÖTÜRMEZ
Detay 2018-2019 Güz20ITRİ SÖZGÖTÜRMEZ
Detay 2018-2019 Güz21MUHARREM GÜREL ADAK
Detay 2018-2019 Güz22MUHARREM GÜREL ADAK
Detay 2018-2019 Güz23YUSUF NİYAZİ GÜDERSOY
Detay 2018-2019 Güz24YUSUF NİYAZİ GÜDERSOY
Detay 2018-2019 Güz25YUSUF NİYAZİ GÜDERSOY
Detay 2018-2019 Güz26YUSUF NİYAZİ GÜDERSOY
Detay 2018-2019 Güz27YUSUF NİYAZİ GÜDERSOY
Detay 2018-2019 Güz28YUSUF NİYAZİ GÜDERSOY
Detay 2018-2019 Güz29ÇAĞATAY ŞİŞMAN
Detay 2018-2019 Güz30ÇAĞATAY ŞİŞMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MZO 1007 BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 1 1 + 0 2 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ITRİ SÖZGÖTÜRMEZ isozgoturmez@pau.edu.tr MSSF A0018 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Yaylı Çalgılar (Keman, Viyola, Çello) Pİyano Çalgı çalmaya uygun duruş alabilme, çalgıyı doğru tutabilme, temel yay tekniklerini kavrayabilme ve uygulayabilme,sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürebilme, iki eli eşgüdümlü olarak kullanabilme, küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirebilme. -Gitar Gitarın teknik özelliklerini öğretmek; okul müzik eğitiminde gitarın kullanılma yolları; öğrencilerin müzikal gelişimlerine katkıda bulunmak ve kendilerini müzik yoluyla ifade etmelerine, kendi müzikal kimliklerini bulmalarına rehberlik etmek. -Bağlama Bağlama çalmaya yönelik temel davranışların kazandırılması. -Flüt Flüt’ü çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyonu öğrenebilme.Temel flüt tekniklerini kavrayabilme ,uygulayabilme.Flüt’ün ağızlığı üzerinde ses çıkarma çalışmalarını uygulayabilme.
İçerik -Yaylı Çalgılar (Keman, Viyola, Çello) Piyano Çalgıların ve öğelerinin tanınması, çalgı çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerilerin öğrenilmesi ve uygulanması. -Gitar Çalma pozisyonu ile ilgili yaklaşımlar, parmak bağımsızlığına yönelik sağ ve sol el çalışmaları, gam ve arpej çalışmaları, klasik gitar repertuarından eserlerin seslendirilmesi, gitarın okul müzik eğitiminde kullanılma yolları. -Bağlama Bağlama çalgısının genel olarak tanıtılması. Bağlamada basit alıştırmalarla sağ ve sol el tutuşlarının kavratılması. Kolay ve basit ezgilerin öğretilmesi. Halk müziğinde çok kullanılan hüseyni ezgilerden başlamak üzere diğer makamlarla da ilgili örneklerin öğretimi. Okul müziğinde kullanılan ezgilerin öğretilmesi. -Flüt Flüt’ün öğelerinin tanınması,flüt çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerilerin öğrenilmesi ve uygulanması. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çalgı çalmaya uygun duruş, çalgıyı doğru tutma, temel yay teknikleri ve uygulanması
2 Çalgı çalmaya uygun duruş, çalgıyı doğru tutma, temel yay teknikleri ve uygulanması
3 Çalgı çalmaya uygun duruş, çalgıyı doğru tutma, temel yay teknikleri ve uygulanması
4 Çalgı çalmaya uygun duruş, çalgıyı doğru tutma, temel yay teknikleri ve uygulanması
5 Çalgı çalmaya uygun duruş, çalgıyı doğru tutma, temel yay teknikleri ve uygulanması
6 Sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme, iki eli eşgüdümlü olarak kullanma
7 Sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme, iki eli eşgüdümlü olarak kullanma
8 Sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme, iki eli eşgüdümlü olarak kullanma
9 Sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme, iki eli eşgüdümlü olarak kullanma
10 ARA SINAV
11 Küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserlerin icrası
12 Küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserlerin icrası
13 Küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserlerin icrası
14 Küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserlerin icrası
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
CONCERTO: J.S. BACH, VİVALDİ, BRAHMS, MENDELSON, TCHAİKOVSKY, MOZART, BEETHOVEN, WİENİAWSKİ PAGANİNİ 24 CAPRİS, BRAHMS MACAR DANCE, SARASATE CARMEN FANTASY AHMET ADNAN SAYGUN, DEMETTürkçe
J.S. BACH, BEETHOVEN, MOZART, HANDEL, EYGENE YSAYE SONATE: 1,2,3,4,5,6, TARTİNİ, VİVALDİ, TELEMAN, SCHUMAN, BRAHMS, SCHUBERT, C. FRANKTürkçe
Türkçe
J.S. BACH, BEETHOVEN, MOZART, HANDEL, EYGENE YSAYE Türkçe
SONATE: 1,2,3,4,5,6, TARTİNİ, VİVALDİ, TELEMAN, SCHUMAN, BRAHMS, SCHUBERT, C. FRANKTürkçe
CONCERTO: J.S. BACH, VİVALDİ, BRAHMS, MENDELSON, TCHAİKOVSKY, MOZART, BEETHOVEN, WİENİAWSKİTürkçe
PAGANİNİ 24 CAPRİS, BRAHMS MACAR DANCE, SARASATE CARMEN FANTASYTürkçe
AHMET ADNAN SAYGUN, DEMETTürkçe
Türkçe
J.S. BACH, BEETHOVEN, MOZART, HANDEL, EYGENE YSAYE Türkçe
SONATE: 1,2,3,4,5,6, TARTİNİ, VİVALDİ, TELEMAN, SCHUMAN, BRAHMS, SCHUBERT, C. FRANKTürkçe
CONCERTO: J.S. BACH, VİVALDİ, BRAHMS, MENDELSON, TCHAİKOVSKY, MOZART, BEETHOVEN, WİENİAWSKİTürkçe
PAGANİNİ 24 CAPRİS, BRAHMS MACAR DANCE, SARASATE CARMEN FANTASYTürkçe
AHMET ADNAN SAYGUN, DEMETTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları