Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBO 2104BİLİM, TEKNOLOJİ VE SOSYAL DEĞİŞME2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı 1. Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin toplumsal yapıda meydan getirdiği değişmeleri ve bunların sonuçları hakkında öğrencilere bilgi vermek. 2. Toplumsal değişmeyi açıklamaya çalışan temel kuram ve yaklaşımların birer analizi yapılarak onların avantajları ve dezavantajları ortaya koymak. 3. Bilimin ve teknolojinin farklı zamanlarda ve mekanlarda toplumsal yapıda oluşturduğu değişimleri çeşitli faktörlere dayandırarak kavratmak. 4. Günümüzde ve yakın gelecekte bilimsel ve teknolojik gelişmelerin hangi yönde olacağı ve bunların toplumsal yapıyı, ilişkileri, ideolojileri ve yaşam tarzlarını nasıl etkileyeceği konularında öğrencilerin çok yönlü akıl yürütmelerini sağlamak. 5. Sonrada öğrencilerin bilim ve teknolojideki gelişmelerin ilk önce Türk toplumundaki sosyal değişmelere sonrada dünyadaki diğer toplumlardaki sosyal değişmelere en olumlu katkılarının nasıl sağlanabileceği konularında eleştirel bir bakış açısıyla düşünmelerini ve uygun çözüm yolları geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği Geçmişte ve günümüzde bilim ve teknoloji ilişkisi; geçmişten günümüze bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler; bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkileri; insanlığın ortak bilim mirası; ünlü Türk bilim insanları; yabancı bilim insanları; doku ve organ nakli, nano-teknoloji, gen teknolojisi gibi çağdaş bilimsel gelişmelerin yaşama etkisi; Türk Patent Enstitüsü; telif ve patent hakları; uzay ve havacılık çalışmaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin toplumsal yapıda meydana getirdiği değişmeleri kavrar.
2Toplumsal değişmeyi açıklamaya çalışan temel kuram ve yaklaşımların birer analizini yaparak onların avantajlarını ve dezavantajlarını ortaya koyar.
3Bilimin ve teknolojinin farklı zamanlarda ve mekanlarda toplumsal yapıda oluşturduğu değişimleri çeşitli faktörlere dayandırarak açıklar.
4Öğrencilere bilim, teknoloji ve toplumsal değişme alanında yapılmış bilimsel araştırmaları tarayarak onlar hakkında kendi görüş ve değerlendirmesini içeren bilimsel bir rapor hazırlar.
5Hazırladığı araştırma projesini sınıf karşısında etkili biçimde sunma bilgi ve becerisi kazanır.
6Öğrenciler sosyal sorumluluk bilgi ve becerisi kazanarak grup çalışması yaparlar
7Öğrenciler Türk toplumundaki değişmeleri objektif olarak analiz eder.
8Öğrenciler ulusal ve küresel düzeydeki toplumsal değişmelerin ortaya çıkardığı sorunlara uygun çözüm yolları önerir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FEYYAZ KARACA
Detay 2023-2024 Bahar2FEYYAZ KARACA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBO 2104 BİLİM, TEKNOLOJİ VE SOSYAL DEĞİŞME 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FEYYAZ KARACA fkaraca@pau.edu.tr EGT A0132-03 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç 1. Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin toplumsal yapıda meydan getirdiği değişmeleri ve bunların sonuçları hakkında öğrencilere bilgi vermek. 2. Toplumsal değişmeyi açıklamaya çalışan temel kuram ve yaklaşımların birer analizi yapılarak onların avantajları ve dezavantajları ortaya koymak. 3. Bilimin ve teknolojinin farklı zamanlarda ve mekanlarda toplumsal yapıda oluşturduğu değişimleri çeşitli faktörlere dayandırarak kavratmak. 4. Günümüzde ve yakın gelecekte bilimsel ve teknolojik gelişmelerin hangi yönde olacağı ve bunların toplumsal yapıyı, ilişkileri, ideolojileri ve yaşam tarzlarını nasıl etkileyeceği konularında öğrencilerin çok yönlü akıl yürütmelerini sağlamak. 5. Sonrada öğrencilerin bilim ve teknolojideki gelişmelerin ilk önce Türk toplumundaki sosyal değişmelere sonrada dünyadaki diğer toplumlardaki sosyal değişmelere en olumlu katkılarının nasıl sağlanabileceği konularında eleştirel bir bakış açısıyla düşünmelerini ve uygun çözüm yolları geliştirmelerini sağlamaktır.
İçerik Geçmişte ve günümüzde bilim ve teknoloji ilişkisi; geçmişten günümüze bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler; bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkileri; insanlığın ortak bilim mirası; ünlü Türk bilim insanları; yabancı bilim insanları; doku ve organ nakli, nano-teknoloji, gen teknolojisi gibi çağdaş bilimsel gelişmelerin yaşama etkisi; Türk Patent Enstitüsü; telif ve patent hakları; uzay ve havacılık çalışmaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve Derse Hakkında Genel Bilgiler
2 Bilim ve Teknolojinin Sosyal Değişime Etkisi
3 Toplumsal Değişmenin Dinamiği ve Yönü; Toplum Tanımları ve Modelleri
4 Paleolitik, Neolitik ve İlkçağda Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
5 Ortaçağda Dünyada Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
6 Ortaçağda Çin’de, Hint’te ve Amerika Kıtasında Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
7 Ortaçağ’da Türk ve İslam Dünyasında Bilim ve Teknoloji, Sosyal Değişme.
8 Ortaçağ’da Türk ve İslam Dünyasında Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişmeye Devam.
9 Yeni ve Yakınçağlarda Dünyada Bilim ve Teknoloji, Sosyal Değişme
10 Ara Sınav Haftası
11 Osmanlı Devletinde Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
12 I. ve II. Dünya Savaşları Arasında Dünya’da Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
13 Cumhuriyet Dönemi Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme
14 II. Dünya Savaşından Sonra Dünya’da Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme Dersin, öğrencilerin ve öğretim elemanının genel değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ata, Bahri ve Diğerleri. (2008...2024). Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Türkçe
Kongar, Emre. (2000...2024). Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. İstanbul: Remzi Kitabevi. Türkçe
Tezcan, Mahmut. 1984. Sosyal ve Kültürel Değişme, Ankara Üniv. Eğt. Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.Türkçe
Topdemir, H. Gazi ve Unat, Yavuz. (2008. …2024). Bilim Tarihi, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları