1 | İslam Öncesi Türk Tarihi’nin kaynaklarından yararlanabilmek |
2 | İslam Öncesi Türk Tarihi’nin günümüzde varlığını sürdüren bütün Türk halklarının ortak geçmişi olduğunu kavrayabilmek |
3 | Tarihin bütünlük ve süreklilik arz ettiği gerçeğinden hareketle İslam öncesi Türk Tarihin beş bin yıllık Türk tarihinin önemli bir evresini oluşturduğunu açıklayabilmek. |
4 | İslam Öncesi Türk Tarihi’ni yaratan insanlarla günümüz Türk halkları arasındaki ortak noktaları (folklorik özellikler, dini inanışlar-ritüeller, aile yaşantıları, hukuk anlayışı ve adalet anlayışı v.b.) fark edebilmek |
5 | İslam Öncesi Türk Tarihi’nin insanlığın ortak tarihine ve mirasına katkılarını açıklayabilmek |
6 | İçinde bulunduğu toplumun bir takım değerlerinin ve tepkilerinin tarihi temellere dayandığını kavrayabilmek |
7 | Türk devlet geleneğinin başlangıç dönemlerini değerlendirebilmek |
8 | Dinin toplumların yaşamlarında ne gibi değişikliklere yol açabildiğini analiz edebilmek. |
9 | Kültürün dine bağlı olan ve olmayan yönlerindeki farklılaşmayı değerlendirebilmek |
10 | Alanındaki etkin öğretme becerilerini kullanabilmek |
11 | Ulusal ve küresel düzeydeki sorunlara uygun çözüm yolları önerebilmek. |