Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 4002TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI1 + 24. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılmak; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
Ders İçeriği Proje çalışmasında toplumsal duyarlılığın farkında olarak, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve özdeğerlendirme becerilerini geliştirmek için proje ekibi ve dersin sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte planlı ve düzenli bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma sürecinde, hedef kitlede bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi destekleyici nitelikte, okuma, öğrenme, araştırma, inceleme ve gelişme yönünde ilgi ve merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Bu amaçla: Proje ekibi ve öğretim elemanı arasında düzenli toplantılar düzenlenecek ve işbirliği ve dayanışma ruhu teşvik edilecektir. İletişim becerilerini geliştirmek için proje ekibi üyeleri arasında açık ve etkili iletişim kanalları oluşturulacak ve düzenli geri bildirimler sağlanacaktır. Her bir proje üyesi kendi performansını düzenli olarak değerlendirecek ve gelişim alanlarını belirleyerek özdeğerlendirme yapacaktır. Proje sürecinde bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen etkinlikler ve araştırma fırsatları sunularak, katılımcılarda merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Öğrencilere rehberlik eden öğretim elemanı, katılımcıların ilgi alanlarına göre çalışmalarını yönlendirerek, bireysel gelişimlerini destekleyecektir. Bu yaklaşım, proje sürecinin katılımcılarının beceri ve yeteneklerini güçlendirmesini ve toplumsal duyarlılık ile birlikte bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlgili proje kapsamına ait özellikleri bilir.
2İlgili proje kapsamına ait bölümleri uygular.
3Öğrendiği uygulamalardan sonuç çıkararak diğer çalışmalara transfer eder.
4Proje kapsamında gerekli uygulama tekniklerini öğrenir.
5Toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00143335555455555
ÖK 00243335555455555
ÖK 00343335555455555
ÖK 00443335555455555
ÖK 00543335555455555
Ara Toplam2015151525252525202525252525
Katkı43335555455555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11515
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)12424
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar8TAHİR KODAL
Detay 2023-2024 Bahar9ÖZGE TARHAN
Detay 2023-2024 Bahar10DENİZ COŞKUN
Detay 2023-2024 Bahar11KUDRET AYKIRI
Detay 2022-2023 Bahar8TAHİR KODAL
Detay 2022-2023 Bahar9YASİN DOĞAN
Detay 2022-2023 Bahar11KUDRET AYKIRI
Detay 2021-2022 Bahar10TAHİR KODAL
Detay 2021-2022 Bahar11YASİN DOĞAN
Detay 2021-2022 Bahar12DENİZ COŞKUN
Detay 2021-2022 Bahar13KUDRET AYKIRI
Detay 2020-2021 Bahar23KUDRET AYKIRI
Detay 2020-2021 Bahar24TAHİR KODAL
Detay 2020-2021 Bahar25YASİN DOĞAN
Detay 2020-2021 Bahar26DENİZ COŞKUN
Detay 2019-2020 Bahar16SÜLEYMAN İNAN
Detay 2019-2020 Bahar17DENİZ COŞKUN
Detay 2019-2020 Bahar18TAHİR KODAL
Detay 2019-2020 Bahar19YASİN DOĞAN
Detay 2019-2020 Bahar20KUDRET AYKIRI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1 + 2 8 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TAHİR KODAL tkodal@pau.edu.tr EGT A0123 EGT A0132-01 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı; topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılmak; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
İçerik Proje çalışmasında toplumsal duyarlılığın farkında olarak, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve özdeğerlendirme becerilerini geliştirmek için proje ekibi ve dersin sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte planlı ve düzenli bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma sürecinde, hedef kitlede bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi destekleyici nitelikte, okuma, öğrenme, araştırma, inceleme ve gelişme yönünde ilgi ve merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Bu amaçla: Proje ekibi ve öğretim elemanı arasında düzenli toplantılar düzenlenecek ve işbirliği ve dayanışma ruhu teşvik edilecektir. İletişim becerilerini geliştirmek için proje ekibi üyeleri arasında açık ve etkili iletişim kanalları oluşturulacak ve düzenli geri bildirimler sağlanacaktır. Her bir proje üyesi kendi performansını düzenli olarak değerlendirecek ve gelişim alanlarını belirleyerek özdeğerlendirme yapacaktır. Proje sürecinde bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen etkinlikler ve araştırma fırsatları sunularak, katılımcılarda merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Öğrencilere rehberlik eden öğretim elemanı, katılımcıların ilgi alanlarına göre çalışmalarını yönlendirerek, bireysel gelişimlerini destekleyecektir. Bu yaklaşım, proje sürecinin katılımcılarının beceri ve yeteneklerini güçlendirmesini ve toplumsal duyarlılık ile birlikte bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sorumlu öğretim elemanının öğretmen adaylarını topluma hizmet uygulamalarının dayandığı temeller, öğretmen adaylarının toplumsal görev ve sorumlulukları, uygulama seçenekleri, proje hazırlama ilkeleri, proje önerisi, proje izleme raporu ve proje sonuç raporu yazma basamakları, toplumsal projeleri uygulama süreci ve uygulamaları değerlendirme süreci ve uygulamaların yapılacağı kurum ve kuruluşların işleyişleri konularında bilgilendirmesi ve Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi “Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi” ni vermesi
2 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak gerçekleştirecekleri proje için “proje önerisi” ni hazırlamaları
3 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları “proje önerisi” ni sorumlu öğretim elemanına teslim etmeleri
4 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları “proje” yi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya başlamaları
5 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları “proje” yi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri
6 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları “proje” yi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri
7 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları “proje” yi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri
8 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları “proje” yi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri
9 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları “proje” yi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri
10 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları “proje” yi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri
11 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları “proje” yi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri. Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
12 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları “proje” yi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri. Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
13 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları “proje” yi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri. Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
14 Öğretmen adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uyguladıkları projeyle ilgili olarak “proje sonuç raporu” nu sorumlu öğretim elemanına teslim etmeleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları