Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5020SOKRATİK SORGULAMA BECERİLERİ2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sokratik sorgulamada amaç, öğrencinin bilgiyi cevap olarak alması değil, bilginin hangi sorunun cevabı olduğundan yola çıkarak ve bu yolda çeşitli sorular oluşturarak öğrenmesidir. Sokratik sorgulama, öğrencinin öğrenmesi öngörülen içerik ile ilgili olarak düşünmesini ve düşünmeyi motive eden sorular ile öğretmenin rehberliğinde konuya sorgulayıcı bir bakış açısı ile eğilmesini hedeflemektedir.
Ders İçeriği Sorgulamaya dayalı öğrenme, Sokratik sorgulama becerisi, Sokratik soru sorma, Sokratik sorgulama semineri yürütme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımını kavrar.
2Sokratik sorgulama becerisini kullanır.
3Sokratik soru sorma düzeylerini geliştirir.
4Sokratik sorgulama seminerlerini yürütür.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2ASİYE BAHTİYAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5020 SOKRATİK SORGULAMA BECERİLERİ 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ASİYE BAHTİYAR abahtiyar@pau.edu.tr EGT A0332-03 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Sokratik sorgulamada amaç, öğrencinin bilgiyi cevap olarak alması değil, bilginin hangi sorunun cevabı olduğundan yola çıkarak ve bu yolda çeşitli sorular oluşturarak öğrenmesidir. Sokratik sorgulama, öğrencinin öğrenmesi öngörülen içerik ile ilgili olarak düşünmesini ve düşünmeyi motive eden sorular ile öğretmenin rehberliğinde konuya sorgulayıcı bir bakış açısı ile eğilmesini hedeflemektedir.
İçerik Sorgulamaya dayalı öğrenme, Sokratik sorgulama becerisi, Sokratik soru sorma, Sokratik sorgulama semineri yürütme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sokrates kimdir?
2 Sokratik sorgulama yöntemin özellikleri
3 Sokratik sorunun özellikleri
4 Sokratik seminerin özellikleri
5 Sokratik seminer uygulamaları
6 Sokratik seminer uygulamaları
7 Sokratik seminer uygulamaları
8 Sokratik seminer uygulamaları
9 Sokratik seminer uygulamaları
10 Sokratik seminer uygulamaları
11 Sokratik seminer uygulamaları
12 Sokratik seminer uygulamaları
13 Sokratik seminer uygulamaları
14 Sokratik seminer uygulamaları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları