Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5007İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM2 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler iletişimin tanımını, önemini, kişiler arası ilişkiler ile ilgili kuramsal çerçeveleri, iletişimde etkili olan faktörleri, etkili iletişim becerilerini, iletişim engellerini, kişiler arası ilişkilerde çatışma nedenlerini ve başa çıkma yollarını, öğrenme ve öğretme sürecinde iletişim dinamiklerini öğrenmektedirler.
Ders İçeriği İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İletişim kavramını tanımlar ve önemini değerlendirir
2İletişimi farklı kuramsal çerçevelerden değerlendirir
3İletişimde etili olan faktörleri sıralar
4Etkili iletişim becerilerini açıklar
5Etkili iletişim becerilerini ilişkilerinde ve sınıf ortamı uygulamalarında kullanır
6İletişim engellerini örnekleyerek açıklar
7Kişiler arası ilişkilerde görülen çatışmaların nedenlerini açıklar
8Çatışma çözme yaklaşımlarını kullanarak çatışmaları çözer
9Öğrenme ve öğretme süreçlerinde etkili iletişim becerileri kullanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5007 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN zmtanriogen@pau.edu.tr EGT A0232-11 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders boyunca öğrenciler iletişimin tanımını, önemini, kişiler arası ilişkiler ile ilgili kuramsal çerçeveleri, iletişimde etkili olan faktörleri, etkili iletişim becerilerini, iletişim engellerini, kişiler arası ilişkilerde çatışma nedenlerini ve başa çıkma yollarını, öğrenme ve öğretme sürecinde iletişim dinamiklerini öğrenmektedirler.
İçerik İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İletişimin tanımı ve iletişim kavramı
2 Uygarlık tarihi ve iletişim tarihi
3 İletişim sosyolojisi
4 Kişiler arası iletişim
5 İletişim modeli, unsurları ve özellikleri
6 .Kişiler arası iletişimi engelleyen etkenler
7 Etkili dinleme ve geri bildirim
8 İletişimi kolaylaştıran etkenler
9 ARA SINAV
10 Duyguların iletişimdeki rolü ve kullanılması
11 İletişimde çatışma ve önlenmesi
12 Öğrenci, öğretmen ve veli iletişimde dikkat edilmesi gereken hususlar
13 İletişimde empatinin yeri. Günlük yaşamda empati.
14 Kültürlerarası iletişim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları