Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5010EĞİTİM TARİHİ2 + 08. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İnsanoğlunun varoluşu ile birlikte başlayan dönemler boyunca dünyadaki eğitime bakış açılarını farkettirmek. Eğitim sistemlerinin farklılaşmasında ve gelişmesinde etkisi olan değişkenleri analiz edebilmek. Eğitimde yaşanan temel değişim ve dönüşümlerin günümüze ve geleceğe yansımasına ilişkin çıkarımda bulunmak.
Ders İçeriği Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında) eğitim; Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim; Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim; Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim; İslam kültür ve medeniyetinin Batı medeniyeti ile ilişkileri; millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim sistemlerinin gelişmesi; post-modern toplum tartışmaları ve eğitim; Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim tarihinin dönemlere göre temel özelliklerini açıklar.
2Batı ve doğu toplumlarında eğitime bakış açısını karşılaştırır.
3Eğitim Sistemlerinde yaşanan sorunları tarihsel süreç içerisinde analiz eder.
4Eğitim Sistemlerinde yaşanan gelişmeleri tarihsel süreç içerisinde analiz eder.
5Geçmişteki görüşlerle günümüz uygulamaları arasında bağlantı kurar.
6Geçmişten ders çıkararak geleceğe dönük planlama yapabilir.
7Eğitim tarihini bilmenin öneminin farkında olur.
8Eğitim tarihi dersindeki etkinliklerine katılmaktan zevk alır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 003      
ÖK 004      
ÖK 005      
ÖK 006      
ÖK 007      
ÖK 008      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
Detay 2023-2024 Güz2ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
Detay 2022-2023 Bahar1ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
Detay 2022-2023 Güz1ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
Detay 2020-2021 Bahar1KUDRET AYKIRI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5010 EĞİTİM TARİHİ 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ZEYNEP AYVAZ TUNCEL zatuncel@pau.edu.tr EGT A0232-11 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç İnsanoğlunun varoluşu ile birlikte başlayan dönemler boyunca dünyadaki eğitime bakış açılarını farkettirmek. Eğitim sistemlerinin farklılaşmasında ve gelişmesinde etkisi olan değişkenleri analiz edebilmek. Eğitimde yaşanan temel değişim ve dönüşümlerin günümüze ve geleceğe yansımasına ilişkin çıkarımda bulunmak.
İçerik Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında) eğitim; Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim; Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim; Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim; İslam kültür ve medeniyetinin Batı medeniyeti ile ilişkileri; millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim sistemlerinin gelişmesi; post-modern toplum tartışmaları ve eğitim; Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders tanıtımı Eğitim tarihinin tanımı ve yöntemi
2 Antik Dönemde Eğitim
3 Antik Dönemde Eğitim
4 Orta Çağda Eğitim
5 Orta Çağda Eğitim
6 Yeni Çağda Eğitim
7 Yeni Çağda Eğitim
8 Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve Eğitim
9 Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve Eğitim
10 Endüstri Çağı ve Modern Dönemde Eğitim
11 Endüstri Çağı ve Modern Dönemde Eğitim
12 Postmodern Toplum ve Eğitim
13 Postmodern Toplum ve Eğitim
14 Eğitimde Yaşanan Temel Dönüşümler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Akyüz, Yahya. (2012). Türk Eğitim Tarihi. (23. Baskı) Ankara: Pegem Akademi Doğan, İsmail. (2020). Eğitim Tarihi. Ankara: Nobel Yayıncılık Güven, İsmail. (2021). Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi Köçer, Mehmet ve Koçoğlu, Erol. (2020). Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem AkademiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları