Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 5006İLKOKUL PROGRAMI2 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; eğitim programlarıyla ilgili temel kavramları, ilkokul öğretim programlarının öğeleri, amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar), alanları ile ilgili bilgi, beceri ve tutumları kazanmaktır.
Ders İçeriği Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar), alanları; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri konuları işlenecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim programı ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2Temel kavramlar ile ilgili örnekler verir.
3İlkokul öğretim programının öğelerini açıklar.
4İlkokul öğretim programının öğeleri arasında ilişki kurar.
5İlkokul öğretim programının felsefi temelini açıklar.
6İlkokul öğretim programının tarihi temelini açıklar.
7İlkokul öğretim programının psikolojik temelini açıklar.
8İlkokul öğretim programının sosyal temelini açıklar.
9Geçmişten günümüze ilkokul öğretim programlarını karşılaştırır.
10Uygulanan ilkokul öğretim programında karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri getirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
ÖK 002      
ÖK 003      
ÖK 004      
ÖK 005      
ÖK 006      
ÖK 007      
ÖK 008      
ÖK 009      
ÖK 010      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2022-2023 Güz1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2021-2022 Güz1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2020-2021 Güz1HÜLYA ÇERMİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 5006 İLKOKUL PROGRAMI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HÜLYA ÇERMİK hcermek@pau.edu.tr EGT A0233-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; eğitim programlarıyla ilgili temel kavramları, ilkokul öğretim programlarının öğeleri, amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar), alanları ile ilgili bilgi, beceri ve tutumları kazanmaktır.
İçerik Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar), alanları; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri konuları işlenecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim ve eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar
2 Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar
3 İlkokul öğretim programının genel özellikleri, ilkokul öğretim programının ögeleri
4 İlkokul programlarının felsefi temelleri
5 İlkokul programlarının tarihi temelleri
6 İlkokul öğretim programının ögeleri: (1) Hedef/ kazanımlar
7 İlkokul öğretim programının ögeleri: (1) Hedef/ kazanımlar
8 Ara Sınav
9 İlkokul öğretim programının ögeleri: (2) İçerik
10 İlkokul öğretim programının ögeleri: (3) Eğitim durumları/Öğrenme-öğretme süreci
11 İlkokul öğretim programının ögeleri: (4) Sınama durumları
12 İlkokul öğretim programlarında planlama; Ünitelendirilmiş yıllık plan, ders planı
13 Uygulanan ilkokul programını değerlendirme
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Anderson, L.W.& Krathwohl D. R. (2010). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama. Çeviri: D. A. Özçelik. Ankara: Pegem akademi.Türkçe
Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.Türkçe
Şeker, H. (Ed.) (2014). Eğitimde program geliştirme. (3. Baskı). Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları