Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 4003İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ3 + 07. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; bölüm öğrencisinin ilkokul 2,3 ve 4. sınıf düzeylerinde İngilizce dersini öğretebilecek bilgi ve beceri seviyesine ulaşmasını sağlamaktır. Bunun için öncelikle öğrencinin yaygın olarak kullanılan diller hakkında genel bir bilgi edinip Türkçe ve İngilizce dilleri arasındaki tarihsel ve yapısal farklılıkları fark edip bu derslerin öğretimleri hakkında kuramsal bilgi edinmesi ve bu öğretimlerin özelliklerini kıyaslayabilmesi sağlanmaktadır. Sonrasında ise öğrencinin, ilkokul düzeyinde Yabancı dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamaların neler olduğunu bilip özelliklerini ayırt edebilmesini, ilkokul İngilizce öğretim programını tanımasını ve sınıf ile konu türünü dikkate alarak kazanımlara uygun ders etkinlikleri planlayıp uygulayabilmesini sağlanmaktadır.
Ders İçeriği Türkçe ve İngilizce dillerinin tarihsel ve yapısal özellikleri Türkçe ve İngilizce öğretimlerinin karşılaştırılması Dil becerileri (Dinleme, Konuşma, Okuma ve Yazma) İlkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar İlkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dünyada yaygın olarak kullanılan dilleri tanır
2Türkçe ve İngilizce dillerini yapısal olarak kıyaslar
3Türkçe ve İngilizce dillerini öğretimlerine dayalı olarak kıyaslar
4Yabancı dil öğretiminde kullanılan yaklaşımların özelliklerini açıklar
5Yabancı dil öğretiminde kullanılan yaklaşımları uygular
6Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini açıklar
7Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri uygular
8İlkokul İngilizce dersi öğretimi programını tanır
9Yabancı dil öğretimindeki dört temel beceriyi fark eder
10Yabancı dil öğretiminde kullanılacak öğretim materyallerini ayırt eder
11Yabancı dil dersinde öğrenmeyi değerlendirme anlayışını açıklar ve uygular
12Yabancı dil dersinde planlama süreçlerini öğrenir ve uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
ÖK 002      
ÖK 003      
ÖK 004      
ÖK 005      
ÖK 006      
ÖK 007      
ÖK 008      
ÖK 009      
ÖK 010      
ÖK 011      
ÖK 012      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler12828
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1VESİLE ALKAN
Detay 2023-2024 Güz2VESİLE ALKAN
Detay 2022-2023 Güz1VESİLE ALKAN
Detay 2022-2023 Güz2VESİLE ALKAN
Detay 2021-2022 Güz1VESİLE ALKAN
Detay 2021-2022 Güz2VESİLE ALKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 4003 İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. VESİLE ALKAN vesile@pau.edu.tr EGT A0233-03 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı; bölüm öğrencisinin ilkokul 2,3 ve 4. sınıf düzeylerinde İngilizce dersini öğretebilecek bilgi ve beceri seviyesine ulaşmasını sağlamaktır. Bunun için öncelikle öğrencinin yaygın olarak kullanılan diller hakkında genel bir bilgi edinip Türkçe ve İngilizce dilleri arasındaki tarihsel ve yapısal farklılıkları fark edip bu derslerin öğretimleri hakkında kuramsal bilgi edinmesi ve bu öğretimlerin özelliklerini kıyaslayabilmesi sağlanmaktadır. Sonrasında ise öğrencinin, ilkokul düzeyinde Yabancı dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamaların neler olduğunu bilip özelliklerini ayırt edebilmesini, ilkokul İngilizce öğretim programını tanımasını ve sınıf ile konu türünü dikkate alarak kazanımlara uygun ders etkinlikleri planlayıp uygulayabilmesini sağlanmaktadır.
İçerik Türkçe ve İngilizce dillerinin tarihsel ve yapısal özellikleri Türkçe ve İngilizce öğretimlerinin karşılaştırılması Dil becerileri (Dinleme, Konuşma, Okuma ve Yazma) İlkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar İlkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dünyada yaygın olarak kullanılan diller ve öğretimine genel giriş
2 İlkokul İngilizce ders programının incelenmesi- temel ilke ve amaçlar
3 Türkçe ve İngilizce dilleri arasındaki yapısal ve öğretime dayalı benzerlik ve farklılıkların incelenmesi
4 Yabancı dil öğretiminde kullanılan yaklaşımlar
5 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
6 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
7 Yabancı dil öğretiminde dört temel beceriyi geliştirme- Dinleme ve Yazma
8 Yabancı dil öğretiminde dört temel beceriyi geliştirme- Okuma ve Konuşma
9 VİZE
10 Yabancı dil öğretiminde dilbilgisi öğretimi
11 Yabancı dil öğretiminde sözcük öğretimi
12 Yabancı dil öğretiminde materyal hazırlama ve kullanımı
13 Yabancı dil öğretiminde öğrenmeyi değerlendirme
14 Yabancı dil öğretiminde öğrenmeyi değerlendirme Ders etkinlikleri hazırlayarak ders planı oluşturma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları