Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 3003MATEMATİK ÖĞRETİMİ 13 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Matematik öğretimi ile ilgili temel kavramlar ile sayı kavramı ve dört işlem öğretimini öğrencilere kazandırmak.
Ders İçeriği Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de); matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); bilgi teknolojilerini kullanma, çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; aritmetik işlemler, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini kavrar.
2Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini kavrar.
3İlkokul matematik programını kavrar.
4Matematik eğitimindeki temel becerileri kavrar.
5Çocukta sayı kavramının gelişimi kavrar.
6Aritmetik işlemleri kavrar.
7Matematik dersi programındaki kazanımları kavrar ve etkinlik örnekleri hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001544   
ÖK 002      
ÖK 003      
ÖK 004      
ÖK 005      
ÖK 006      
ÖK 007      
Ara Toplam544   
Katkı111000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1YÜCEL FİDAN
Detay 2023-2024 Güz2YÜCEL FİDAN
Detay 2022-2023 Güz1YÜCEL FİDAN
Detay 2022-2023 Güz2YÜCEL FİDAN
Detay 2021-2022 Güz1YÜCEL FİDAN
Detay 2021-2022 Güz2YÜCEL FİDAN
Detay 2020-2021 Yaz1YÜCEL FİDAN
Detay 2020-2021 Güz1YÜCEL FİDAN
Detay 2020-2021 Güz2YÜCEL FİDAN
Detay 2019-2020 Yaz1YÜCEL FİDAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 3003 MATEMATİK ÖĞRETİMİ 1 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL FİDAN yucelf@pau.edu.tr EGT A0233-11 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Matematik öğretimi ile ilgili temel kavramlar ile sayı kavramı ve dört işlem öğretimini öğrencilere kazandırmak.
İçerik Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de); matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); bilgi teknolojilerini kullanma, çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; aritmetik işlemler, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Matematik öğretiminin amacı
2 Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme-öğrenme stratejileri ve öğrenme kuramları
3 İlkokul matematik programının tanıtımı
4 Sayı kavramının gelişimi ve basamak değeri
5 Toplama ve çıkarma İşlemi
6 Toplama ve çıkarma İşlemi
7 Çarpma ve bölme işlemi
8 Çarpma ve bölme işlemi
9 Problem çözme
10 Programdaki kazanımlara yönelik uygulamalar
11 Programdaki kazanımlara yönelik uygulamalar
12 Programdaki kazanımlara yönelik uygulamalar
13 Programdaki kazanımlara yönelik uygulamalar
14 Programdaki kazanımlara yönelik uygulamalar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları