Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 2002OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER ÖĞRETİMİ 3 + 04. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin oyun ve fiziki etkinlikler dersi yolu ile yaşamları boyunca kullanacakları temel hareketleri, kavramları, oyunları ve dansları uygulayabilmek, ilgili ders planını hazırlayabilmek ve öğretim hizmetini artırmak için gerekli bilgi, beceri, tutumları kazanmaktır.
Ders İçeriği İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi (1-4.Sınıflar)öğretim programlarıyla ilgili kuramsal yapı(programın yapısı,temel beceriler,programın temel unsurları,öğretim yötemleri,sınıf yönetimi,ölçme ve değerlendirme), ders kazanımlarına ilişkin uygulamalar(ders planı,çalışma planları,ölçme araçları hazırlama ve uygulama), eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler oyunu tanımı ve genel özellikleri ve oyun öğretimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Oyun ve fiziki etkinlikler dersinin içeriğini, temel amaç ve ilkelerini bilir
2Oyun ve fiziki etkinlikler dersi sınıf kazanımlarını bilir ve ilişkilendirir
3Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini açıklar
4Oyun ve fiziki etkinlikler dersi ile ilgili ölçme ve değerlendirme yapar
5İlkokul çocuklarının gelişim özelliklerini bilir
6 Oyun ve fiziki etkinlikler dersi ile ilgili örnek plan hazırlar
7 İlkokulda çocuk yaşamında oyunun önemini kavrar
8Oyunu sınıflandırır ve amaca uygun oyun hazırlar
9Oyun öğretim basamaklarını bilir ve uygular
10Yöreye özgü halk danslarından örnekleri bilir ve uygular
11Özgün oyunlar geliştirir ve uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 0012 351 
ÖK 002 5   3
ÖK 003253 4 
ÖK 004523   
ÖK 00525  3 
ÖK 006  3152
ÖK 007   34 
ÖK 008 3   2
ÖK 009224   
ÖK 010    21
ÖK 011 4  2 
Ara Toplam1326169218
Katkı121121

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler12828
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1RAMAZAN TEGİZ
Detay 2023-2024 Bahar2MUZAFFER ÇALIŞ
Detay 2022-2023 Bahar1RAMAZAN TEGİZ
Detay 2022-2023 Bahar2MUZAFFER ÇALIŞ
Detay 2021-2022 Bahar1MUZAFFER ÇALIŞ
Detay 2021-2022 Bahar2RAMAZAN TEGİZ
Detay 2020-2021 Bahar1MUZAFFER ÇALIŞ
Detay 2020-2021 Bahar2MUZAFFER ÇALIŞ
Detay 2019-2020 Bahar1RAMAZAN TEGİZ
Detay 2019-2020 Bahar2MUZAFFER ÇALIŞ
Detay 2019-2020 Bahar3MUZAFFER ÇALIŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 2002 OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. RAMAZAN TEGİZ rtegiz@pau.edu.tr SBF C0022 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin amacı, öğrencilerin oyun ve fiziki etkinlikler dersi yolu ile yaşamları boyunca kullanacakları temel hareketleri, kavramları, oyunları ve dansları uygulayabilmek, ilgili ders planını hazırlayabilmek ve öğretim hizmetini artırmak için gerekli bilgi, beceri, tutumları kazanmaktır.
İçerik İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi (1-4.Sınıflar)öğretim programlarıyla ilgili kuramsal yapı(programın yapısı,temel beceriler,programın temel unsurları,öğretim yötemleri,sınıf yönetimi,ölçme ve değerlendirme), ders kazanımlarına ilişkin uygulamalar(ders planı,çalışma planları,ölçme araçları hazırlama ve uygulama), eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler oyunu tanımı ve genel özellikleri ve oyun öğretimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Oyun ve Fiziki etkinlikler dersi programının yapısı içeriği ve temel unsurlar
2 Hareket eğitiminde öğretim yöntemleri ve ölçme değerlendirme
3 Çocuğun gelişiminde hareket eğitiminin yeri ve önemi
4 Hareket eğitiminin amaçları
5 İlkokul çocuklarının gelişim özellikleri
6 Ders Planı Hazırlama
7 Çocuk ve oyun
8 Ara Sınav
9 Oyun tanımları sınıflandırması ve genel özellikler
10 Oyun öğretim basamakları, Eğitsel oyun vsınıfsınıflandırması
11 Modern, geleneksel dans ve Müzikli Oyun uygulamaları
12 Örnek Oyun Uygulamaları
13 Örnek Oyun Uygulamaları
14 Örnek Oyun Uygulamaları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları