Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 3006SINIF YÖNETİMİ2 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Sınıf yönetimini bir yapı, sistem, süreç, öğretim ve disiplin açılarından incelemek. Etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmak. Sınıf yönetimi stratejilerine kritik bir bakış açısı getirebilmek için sınıf yönetimi sorunlarını incelemek. Etkili bir eğitim öğretim süreci sağlamada öğretmen-veli ilişkisinin önemi konusunda farkındalık yaratmak.
Ders İçeriği Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak.
2Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak.
3Motivasyon kuramlarını kavramak.
4Öğrencileri motive etme yollarını tartışabilemek ve uygulayabilmek.
5Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
6Sınıfta etkili iletişim süreci gerçekleştirmenin temel boyutlarını açıklayabilmek.
7Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışları için stratejiler geliştirmek.
8Davranış yönetiminin tüm boyutlarını analiz edebilmek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 007      
ÖK 008      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz8ESİN TURAN GÜLLAÇ
Detay 2022-2023 Yaz3FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2022-2023 Güz1ESİN TURAN GÜLLAÇ
Detay 2022-2023 Güz2ESİN TURAN GÜLLAÇ
Detay 2021-2022 Güz4ESİN TURAN GÜLLAÇ
Detay 2021-2022 Güz5ESİN TURAN GÜLLAÇ
Detay 2020-2021 Güz10HÜSEYİN KIRAN
Detay 2020-2021 Güz11ESİN TURAN GÜLLAÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 3006 SINIF YÖNETİMİ 2 + 0 8 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ESİN TURAN GÜLLAÇ eturan@pau.edu.tr EGT A0233-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Sınıf yönetimini bir yapı, sistem, süreç, öğretim ve disiplin açılarından incelemek. Etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmak. Sınıf yönetimi stratejilerine kritik bir bakış açısı getirebilmek için sınıf yönetimi sorunlarını incelemek. Etkili bir eğitim öğretim süreci sağlamada öğretmen-veli ilişkisinin önemi konusunda farkındalık yaratmak.
İçerik Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sınıf yönetiminin temel kavramları
2 Sınıf yönetiminin temel kavramları
3 Sınıf yönetimini etkileyen etmenler
4 Sınıfın fiziksel düzenini oluşturma
5 Sınıf içi öğretim etkinliklerinin yönetimi
6 Sınıf disiplini
7 Ara sınav
8 Grup dinamiği
9 Sınıf kurallarının oluşturulması
10 Sınıf içi iletişim ve etkileşim
11 Sınıfta zaman yönetimi
12 istenmeyen davranışların yönetimi
13 Güdüleme
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları