Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 0301İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ2 + 23. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, ilk okuma yazma öğretim programını tanımak, ses temelli cümle yöntemine ilişkin gerekli bilgileri almaktır.
Ders İçeriği Okuma ve yazmanın önemi, okuma prensipleri, okuma yazmaya hazırlık, okuma yazma öğretimi, ses temelli cümle yöntemi ve uygulama aşamaları. Kelime hazinesinin önemi ve geliştirilmesi. Görsel okuma ve sunu. Okuma yazma öğretimi açısından çocukların gelişim özellikleri. Okuma yazma materyalleri ve özellikleri. Okuma yazmanın değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler13030
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2019-2020 Güz2BİRSEN DOĞAN
Detay 2019-2020 Güz3BİRSEN DOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 0301 İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ 2 + 2 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM HALİL YURDAKAL iyurdakal@pau.edu.tr EGT A0233-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, ilk okuma yazma öğretim programını tanımak, ses temelli cümle yöntemine ilişkin gerekli bilgileri almaktır.
İçerik Okuma ve yazmanın önemi, okuma prensipleri, okuma yazmaya hazırlık, okuma yazma öğretimi, ses temelli cümle yöntemi ve uygulama aşamaları. Kelime hazinesinin önemi ve geliştirilmesi. Görsel okuma ve sunu. Okuma yazma öğretimi açısından çocukların gelişim özellikleri. Okuma yazma materyalleri ve özellikleri. Okuma yazmanın değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma; Derslik ortamının tanıtılması; Sınıf öğretmenliği mesleği hakkında karşılıklı görüş alışverişinde bulunulması; Türkçe ve ilk okuma yazma öğretimlerinin çocuk eğitimideki yeri ve önemi hakkında görüş kazanılması.
2 2005 İlköğretm Programının tanıtılması; Türkçe öğretimi Programının tanıtılması; İlk okuma yazma öğretimi programının tanıtılması; Dersin nasıl işleneceğinin belirlenmesi; Ödev-sunu konularının dağıtımı.
3 Birinci sınıf çocuğunun gelişim özellikleri
4 İlkokuma ve Yazma öğretiminde Yöntemler
5 Ses Temelli Cümle yönteminin tanıtılması; Bu yöntemin aşamaları, araçları,teknikleri hakkında kuramsal bilgi verilmesi.
6 İlk okuma yazma öğretiminin içeriği; Harf kümeleri.Eğik bitişik yazının yöntem içinde kullanımı hakkında gerekli açıklamaların yapılması.
7 e, l, a, t, i, n, o, r, m seslerinin ve harflerinin öğretiminin tamamlandığı varsayımı ile sözcük, tümce ve metin basamaklarında uygulamalı çalışma yapılması.
8 e, l, a, t, i, n, o, r, m seslerinin ve harflerinin öğretiminin tamamlandığı varsayımı ile sözcük, tümce ve metin basamaklarında uygulamalı çalışma yapılması.
9 Ara Sınav
10 Çözümleme Bireşim Yöntemi
11 Çözümleme Bireşim Yönteminin uygulaması
12 Serbest okuma yazma aşamasında öğretim süreci.
13 İlkokuma ve Yazma Öğretiminde ölçme-değerlendirme
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
Ödev10Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları