Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 2001İLKOKULDA DRAMA2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Yaratıcı dramanın ne olduğuna, ilişkili kavramlara, yaratıcı dramanın tarihçesine, bileşenlerine, yaratıcı dramanın aşamalarına, süreçsel dramaya, tekniklerine, yaratıcı dramanın ilkokullarda kullanımına, yaratıcı drama aşamalarına uygun bir şekilde plan hazırlanmasına, her bir ders (Türkçe, hayat bilgisi, matematik vb.) içerisinde uygulanmasına, ölçme ve değerlendirme çalışmalarına, ilişkin bilgi sahibi olabilmektir.
Ders İçeriği Yaratıcı dramada temel kavramlar, ilkokulda yaratıcı dramanın özellikleri, amaçları, yaratıcı dramanın temel ögeleri (bileşenleri), yaratıcı dramanın aşamaları, dramatik kurgunun bileşenleri, psikodrama, sosyodrama, yaratıcı dramada teknikler, süreçsel drama, tiyatro drama ilişkisi, ilkokulda yaratıcı dramada ölçme ve değerlendirme, yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri, Türkiye’de yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri, İlkokulda yaratıcı drama çalışmaları yapılandırma süreci bilgisi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel drama kavramlarını bilir.
2Dramanın boyutları ve öğelerini bilir.
3Dramayı herhangi bir derste yöntem olarak kullanabilir.
4Drama yöntemini uygulamaya ilişkin plan yapabilir.
5Drama ile eğitim, sanat ve diğer alanlar arasında ilişki kurabilir.
6Dramanın tekniklerini uygulayabilir.
7Tiyatro tekniklerini uygulayabilir.
8Drama yoluyla yaratıcılık ve estetik duygularını geliştirebilir.
9Drama etkinlikleri ile işbirliği becerisi geliştirebilir.
10Dramada kullanılan oyunları uygulayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 00152 255
ÖK 00242 455
ÖK 003324445
ÖK 00455 545
ÖK 005445344
ÖK 006543 44
ÖK 0074 4455
ÖK 0084 5554
ÖK 009455555
ÖK 01055 453
Ara Toplam432926364645
Katkı433455

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2019-2020 Güz2TUNAY ONURSAL
Detay 2019-2020 Güz3TUNAY ONURSAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 2001 İLKOKULDA DRAMA 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA KIRMIZI fsusar@pau.edu.tr EGT A0003 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı; Yaratıcı dramanın ne olduğuna, ilişkili kavramlara, yaratıcı dramanın tarihçesine, bileşenlerine, yaratıcı dramanın aşamalarına, süreçsel dramaya, tekniklerine, yaratıcı dramanın ilkokullarda kullanımına, yaratıcı drama aşamalarına uygun bir şekilde plan hazırlanmasına, her bir ders (Türkçe, hayat bilgisi, matematik vb.) içerisinde uygulanmasına, ölçme ve değerlendirme çalışmalarına, ilişkin bilgi sahibi olabilmektir.
İçerik Yaratıcı dramada temel kavramlar, ilkokulda yaratıcı dramanın özellikleri, amaçları, yaratıcı dramanın temel ögeleri (bileşenleri), yaratıcı dramanın aşamaları, dramatik kurgunun bileşenleri, psikodrama, sosyodrama, yaratıcı dramada teknikler, süreçsel drama, tiyatro drama ilişkisi, ilkokulda yaratıcı dramada ölçme ve değerlendirme, yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri, Türkiye’de yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri, İlkokulda yaratıcı drama çalışmaları yapılandırma süreci bilgisi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 1. Yaratıcı Drama’ya ilişkin genel bilgi, tanışma çalışmaları, canlandırma, değerlendirme.
2 2. Tanışma çalışmaları, fotoğrafla çalışma, donuk imgeler, değerlendirme.
3 3. Isınma çalışması-uyum çalışmaları, zaman mekan ilişkisi, flash back tekniği, değerlendirme
4 4. Isınma çalışması- uyum çalışmaları, cıbırış tekniği, ritüel çalışması, değerlendirme.
5 5. Isınma çalışması- duyu çalışmaları, dedikodu halkası, süreç draması, değerlendirme.
6 6. Isınma çalışması-duygu çalışmaları, sıcak sandalye çalışması, süreç draması, değerlendirme.
7 7. Isınma çalışması-görsel algı çalışmaları, pandomim tekniği, heykel çalışması, değerlendirme.
8 8. Ara sınav haftası
9 9. Yaratıcı Dramanın tanımı ve özellikleri (teorik bilgi), Isınma çalışması- dikkat çalışmaları, gerçek an, forum tiyatrosu, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
10 10. Yaratıcı Dramanın aşamaları, drama türleri (teorik bilgi), Isınma çalışması- denge çalışmaları, bölünmüş ekran çalışması, sanat eğitiminde maske çalışması, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
11 11. Yaratıcı Drama öğretmeninin özellikleri (teorik bilgi), Isınma çalışması - duyu çalışmaları, yarım kalmış materyal çalışması, karakter yaratma, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
12 12. Yaratıcı Drama ve tiyatro ilişkisi, drama ilkeleri, (teorik bilgi), Isınma çalışması- imgelem çalışması, bilinç koridoru, istasyon tekniği, rol kartları, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
13 13. Yaratıcı Dramanın bileşenleri, drama teknikleri (teorik bilgi), Isınma çalışması- görsel algı çalışmaları, müze çalışması, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
14 14. Yaratıcı drama teknikleri (teorik bilgi), mektup çalışması, içsel monologlar, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları