Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 1001İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK3 + 01. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerde ilkokulda öğretilen matematik kavramlarına ilişkin bilgi temelini oluşturmak.
Ders İçeriği Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri, matematiksel modelleme, dört işlem içeren problem çözme ve kurma, 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme, 10’luk tabanıdışındaki tabanlarda dört işlem, 2, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kuralları, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen, kesir ve kesirlerle dört işlem, kesir ve oran ilişkisi, ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem, örüntü, temel geometrik şekiller, temel uzay geometri –geometrik cisimler ve açınımları ile ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sayı sistemlerini kavrar.
2Temel geometrik kavramları kavrar.
3Kesirlerle ilgili temel kavramları kavrar.
4Örüntüyü kavrar.
5Ölçü ile ilgili temel kavramları kavrar.
6Onluk taban ile ilgili temel kavramları kavrar.
72, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kurallarını kavrar.
8Dört işlem problemlerini çözer ve kurar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 00154    
ÖK 00254    
ÖK 00354    
ÖK 004545   
ÖK 00554    
ÖK 00654    
ÖK 00754    
ÖK 008545   
Ara Toplam403210   
Katkı541000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler12828
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1EMİNE GAYE ÇONTAY
Detay 2019-2020 Güz2EMİNE GAYE ÇONTAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 1001 İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi EMİNE GAYE ÇONTAY germec@pau.edu.tr EGT A0431-02 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğrencilerde ilkokulda öğretilen matematik kavramlarına ilişkin bilgi temelini oluşturmak.
İçerik Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri, matematiksel modelleme, dört işlem içeren problem çözme ve kurma, 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme, 10’luk tabanıdışındaki tabanlarda dört işlem, 2, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kuralları, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen, kesir ve kesirlerle dört işlem, kesir ve oran ilişkisi, ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem, örüntü, temel geometrik şekiller, temel uzay geometri –geometrik cisimler ve açınımları ile ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriğinin ve ders beklentilerinin tanıtılması
2 Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli
3 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme, 10’luk tabanı dışındaki tabanlarda dört işlem
4 Sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri
5 İspatlarıyla birlikte 2, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kuralları En küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen
6 Dört işlem içeren problem çözme ve kurma
7 Matematiksel modelleme
8 Ara Sınav
9 Kesir ve kesirlerle dört işlem
10 Kesir ve oran ilişkisi
11 Ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem
12 Örüntü, , temel geometrik şekiller
13 Temel uzay geometri geometrik cisimler ve açınımları
14 Ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
İlkokulda Temel Matematik, Veli Toptaş (Ed.)Ayrıntı Basımevi, Ankara (2019)Türkçe
İlkokulda Temel Matematik, Ahmet Kaçar (Ed.), Pegem A Yayıncılık, Ankara (2018)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları