Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5013MİKRO ÖĞRETİM2 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin öğretmen davranışları ile ilgili bilgi, beceri ve tutum geliştirmesini sağlamak. Örnek uygulamalar yoluyla sahip olunan beceri, tutum ve davranışları istenen niteliğe ulaştırmak. Mikro öğretim uygulamalarını eleştirel gözle değerlendirebilmelerini sağlamak.
Ders İçeriği Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Etkili öğretim için gerekli değişkenleri fark eder.
2Etkili bir ders planı hazırlar.
3Mikro öğretim uygulaması sırasında, etkililiği sağlayacak değişkenleri düzenler.
4Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecine aktif olarak katılır.
5Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecinde edindiği bilgileri sonraki uygulamalarına yansıtır.
6Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecinde eleştiriye açık davranır.
7Mikro öğretim uygulamalarının kendi öğretmenlik yaşantısına katkısının farkında olur.
8Mikro öğretim uygulamalarına katılmaktan zevk alır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar2ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2022-2023 Güz1ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2020-2021 Bahar1ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
Detay 2020-2021 Güz2ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
Detay 2019-2020 Bahar1ZEYNEP AYVAZ TUNCEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5013 MİKRO ÖĞRETİM 2 + 0 2 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÜMRAN ŞAHİN usahin@pau.edu.tr EGT A0233-11 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin öğretmen davranışları ile ilgili bilgi, beceri ve tutum geliştirmesini sağlamak. Örnek uygulamalar yoluyla sahip olunan beceri, tutum ve davranışları istenen niteliğe ulaştırmak. Mikro öğretim uygulamalarını eleştirel gözle değerlendirebilmelerini sağlamak.
İçerik Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar
2 Öğretimde temel ilkeler ve öğretim yaklaşımları
3 Öğretimi planlama, ders planı hazırlama
4 Mikro öğretim yöntemi ve uygulamaları
5 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
6 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
7 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
8 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
9 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
10 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
11 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
12 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
13 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
14 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları