Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 5007İLKOKULDA ALTERNATİF EĞİTİM UYGULAMALARI2 + 08. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, sınıf öğretmenin adaylarına Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörlerden kaynaklı ortaya çıkan kırsal ve dağınık yerleşim birimlerindeki çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yollarını tanıtmak; özellikle birleştirilmiş sınıf uygulaması kapsamında öğretimin planlanması, uygulanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinliklerine dönük bilgiler kazandırmak ve bu kapsamda birleştirilmiş sınıflarda öğretim hizmeti veren öğretmenin görev ve sorumluluklarını ortaya koymaktır.
Ders İçeriği Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları; taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları; yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları; birleştirilmiş sınıflarda öğretim, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel dayanakları ve öğretim biçimini, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları, dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yollarını tanır.
2Birleştirilmiş sınıf uygulamasını zorunlu kılan nedenleri kavrar.
3Birleştirilmiş sınıflarda uygulanacak öğretim ve değerlendirme süreçlerinin usullerini kavrar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001    22
ÖK 002    25
ÖK 003555  3
Ara Toplam555 410
Katkı222013

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ORHAN KUMRAL
Detay 2023-2024 Güz1ORHAN KUMRAL
Detay 2022-2023 Bahar1ORHAN KUMRAL
Detay 2022-2023 Güz1ORHAN KUMRAL
Detay 2021-2022 Bahar1ORHAN KUMRAL
Detay 2020-2021 Yaz1ORHAN KUMRAL
Detay 2019-2020 Bahar1ORHAN KUMRAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 5007 İLKOKULDA ALTERNATİF EĞİTİM UYGULAMALARI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ORHAN KUMRAL okumral@pau.edu.tr EGT A0233-09 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amacı, sınıf öğretmenin adaylarına Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörlerden kaynaklı ortaya çıkan kırsal ve dağınık yerleşim birimlerindeki çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yollarını tanıtmak; özellikle birleştirilmiş sınıf uygulaması kapsamında öğretimin planlanması, uygulanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinliklerine dönük bilgiler kazandırmak ve bu kapsamda birleştirilmiş sınıflarda öğretim hizmeti veren öğretmenin görev ve sorumluluklarını ortaya koymaktır.
İçerik Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları; taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları; yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları; birleştirilmiş sınıflarda öğretim, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel dayanakları ve öğretim biçimini, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları, dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları
2 Birleştirilmiş Sınıf Kavramı, Birleştirilmiş Sınıflar ve Müstakil Sınıflı Okullar
3 Birleştirilmiş Sınıfları Oluşturma Biçimleri
4 Birleştirilmiş Sınıflarda Planlama
5 Birleştirilmiş Sınıflarda Ödevli Dersler
6 Birleştirilmiş Sınıflarda Akran öğretimi
7 Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Öğretmenlerin Sahip Olması Gereken Nitelikler
8 Birleştirilmiş Sınıflarda Ölçme ve Değerlendirme
9 Ara Sınav
10 Birleştirilmiş Sınıflarda Okul Yönetimi
11 Birleştirilmiş Sınıflı Bir Okul Gözlemi
12 Müdür Yetkili Öğretmenin E Okulda Yapacağı İşlemler
13 Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullarda Tutulacak Evrak, Dosya ve Defterler
14 Birleştirilmiş Sınıflı Öğretim Dersinin Genel Değerlendirmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Binbaşıoğlu, C. (1983). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Rahberi. Ankara: Binbaşıoğlu YayıneviTürkçe
Samancı, O. (2016). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Ankara: PegemTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları